Technici uživatelské podpory informačních a komunikačních technologií poskytují uživatelům technickou podporu osobně, telefonicky a elektronicky. Tato technická podpora zahrnuje řešení dotazů a problémů týkajících se softwaru, hardwaru, sítí, databází, internetu a periferních zařízení počítačů. Technici uživatelské podpory informačních a komunikačních technologií dále uživatelům poskytují poradenství a podporu při vývoji, instalaci a údržbě systémů.
Vaše vzdělání:
Pokročilý
Zkontrolujte si svůj plat
- Platové rozpětí většiny pracovníků v Technici uživatelské podpory informačních a komunikačních technologií - z 32 906 Kč na 46 170 Kč za hodinu - 2025.
- Technici uživatelské podpory informačních a komunikačních technologií vydělává na začátku pracovního poměru obvykle 32 906 Kč až 45 204 Kč hrubého měsíčně.
- Po pěti letech práce je to mezi 35 053 Kč a 48 141 Kč měsíčně za 40hodinový pracovní týden.
Pracovní úkoly
- Zodpovídání dotazů uživatelů o problémech s provozem softwaru a hardwaru
- Zadávání příkazů a pozorování funkce systému s cílem ověřit správnou činnost a odhalit chyby
- Instalace a provádění drobných oprav hardwaru, softwaru a periferních zařízení v souladu s návrhovými a instalačními parametry
- Dohled nad běžným provozem komunikačních a počítačových systémů
- Nastavování zařízení pro uživatele, provádění nebo zajištění provedení správné instalace kabelů, operačních systémů a příslušného softwaru
- Instalační činnosti a vedení záznamů o denních transakcích datové komunikace, problémech a provedených opravách
- Simulace a reprodukce technických problémů zjištěných na straně uživatelů
- Vyhledávání v pokynech pro uživatele, technických návodech a další dokumentaci za účelem analýzy a realizace řešení
- Pomoc aplikačním programátorům, vývojářům systémů a dalším ICT profesionálům při vývoji a testování produktů a služeb ICT