KOLEKTIVNI SMLOUVA

cseh1

uzavřená s účinností od 01. 01. 2021 do 31.12.2024

KOLEKTIVNÍ SMLOUVA (KS) - OBSAH

A.ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ3

A1.Smluvní strany3

A2.Legislativní soulad3

A3.Platnost a účinnost kolektivní smlouvy3

A4.Rovné zacházení a zákaz diskriminace3

A5.Stížnosti ze strany zaměstnanců4

A6.Všeobecné ustanoveníS

A7.Pracovněprávní ochrana odborových funkcionářůS

A8.Závazky odborové organizaceS

A9.Závazky zaměstnavateleS

A10.Právo spolurozhodování6

A11.Právo na projednání6

A12.Právo na informace7

A13.Právo kontroly9

A14.Materiální a organizační zajištění činnosti 00 u Zaměstnavatele, včetně srážení členských příspěvků9

A15.Ochrana pracovních míst a rušení pracovních míst10

B.MZDOVÝ VÝVOJ A ODMĚŇOVÁNÍ11

B1.Mzdový vývoj11

B2.Měsíční odměna pro dělnické profese12

B3.Pracovní výročí12

B4.Životní výročí12

B5.Úmrtí zaměstnance13

C.PRACOVNĚPRÁVNÍVZTAHY13

C1.Pracovní smlouva, vznik pracovního poměru13

C2.Agenturní zaměstnávání14

C3.Skončení pracovního poměru14

C4.Přesčasový bank14

es.Dovolená a pracovní volno15

C6.Náhrada mzdy při překážkách v práci15

D.SOCIÁLNÍ OBLAST16

D1.Zdravotní péče16

D2.Stravování zaměstnanců16

D3.Doprava do zaměstnání17

D4.Slaďování profesního a rodinného života17

D6.Firemní akce17

D7.Školení a rekvalifikace zaměstnanců17

E.BEZPEČNOST A OCHRANA ZDRAVÍ PŘI PRÁCI, ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ17

El.Právo na informace17

E2.Opatření k zajištění BOZP18

E3.Životní prostředí19

E4.Náhrada škody při pracovních úrazech a nemoci z povolání19

E5.Úrazové pojištění19

E6.Právo na kontrolu19

E7.Podmínky pro činnost odborové organizace v BOZP19

E8.Hlášení smrtelných pracovních úrazů a pracovních úrazů, vyžadujících hospitalizaci20

E9.Hodnocení stavu BOZP a životního prostředí20

E10.Roční prověrka BOZP20

F.ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ20

A.ZÁKLADNÍUSTANOVENÍ

A1.Smluvní strany

A2.Legislativní soulad

Ustanovení této kolektivní smlouvy vychází z:

-Ratifikovaných mezinárodních úmluv

-Zákoníku práce v platném znění

-Dalších zákonů, předpisů (např. zákon o kolektivním vyjednávání atd.)

A3.Platnost a účinnost kolektivní smlouvy

1.Kolektivní smlouva nabývá platnosti dnem podpisu smluvních stran s účinností od 1.1.2021 do 31.12. 2024. Možnost změny nebo doplnění dodatkem dle možnosti úpravy KS dle zákona 2/1991

Sb. Zákon o kolektivním vyjednávání

2.Kolektivní smlouva je závazná i pro případné nástupce smluvních stran.

3.Plnění kolektivní smlouvy bude vyhodnoceno smluvními stranami pololetně. V případě neplnění této kolektivní smlouvy je informuje do 1O dnů k jednání za účelem dosažení nápravy.

A4.Rovné zacházení a zákaz diskriminace

Zásada rovného zacházení se zaměstnanci a zákaz jejich diskriminace je základní zásadou pracovněprávních vztahů(§ 1a písm. e ZP). Zákoník práce(§ 16) vychází z obecného principu rovného zacházení se všemi zaměstnanci a zákazu jakékoliv diskriminace z důvodu spočívajících v zákonem vymezených diskriminačních znacích, které odpovídají čl. 3 Listiny základních práv a svobod. Zásada rovných příležitostí a rovnosti zacházení v zaměstnání, při výkonu povolání a při odborné přípravě včetně pracovních podmínek musí být dodržována bez ohledu na právní povahu vztahu, ve kterém je osoba zaměstnaná nebo koná práci. Zásada rovného zacházení se vztahuje na pracovněprávní vztahy od jejich vzniku až po jejich skončení a v souvislosti s§ 4 zák. č. 435/2004 Sb. O zaměstnanosti i na před smluvní jednání o vzniku konkrétního pracovněprávního vztahu.

A5.Stížnosti ze strany zaměstnanců Obecné stížnosti zaměstnanců

1)Zaměstnanci předávají své stížnosti přímému nadřízenému či vedoucímu, personálnímu oddělení nebo 00.

2)Každá stížnost bude posouzena individuálně dle závažnosti.

Stížnosti zaměstnanců týkající se obtěžování a násilí na pracovišti budou řešeny následujícím postupem:

1) Zaměstnanci předávají své stížnosti písemně, a to přímému nadřízenému či vedoucímu, personálnímu oddělení nebo 00. K podání stížnosti lze využít i emailovou schránku důvěry zřízenou Společností.

3)Každá stížnost bude řešena Zaměstnavatelem, a to ve lhůtě do 30 kalendářních dnů od data podání stížnosti. V případě, že si zaměstnanec vyžádá přítomnost zástupců 00, bude 00 přizvána na jednání.

4)Zaměstnanec, který stížnost podal, může být přizván na některá jednání a bude následně informován o výsledcích jednání.

5)šetření bude probíhat důstojně s cílem dobrat se pravdy. Nikdo nebude v průběhu šetření ponižován či urážen.

6)Pokud bude zjištěno, že k obtěžování či násilí na pracovišti došlo, budou zaměstnanci, kteří se takového jednání dopustili, potrestáni podle míry provinění. Takovéto jednání se vždy považuje za porušení povinností vyplývajících z právních předpisů vztahujících sek zaměstnancem vykonávané práci (dříve porušení pracovní kázně), ale také vůči Kodexu chování Společnosti. Se zaměstnancem nebo zaměstnanci, kteří se dopustí takového jednání, může být případně i rozvázán pracovní poměr. Za stejné jednání se považuje i nepravdivé obvinění.

Prevence proti obtěžování a násilí na pracovišti

1) Zaměstnavatel zajistí pravidelné školení Kodexu chování (Code of Conduct), a to jednou ročně. Součástí tohoto školení je i téma obtěžování a násilí na pracovišti.

7) Zaměstnavatel zřídí emailovou schránku důvěry za účelem diskrétního podání stížnosti či upozornění. Do této schránky má přístup Sr. HR Manager.

Stížnosti zaměstnanců a předcházení sporů

1) Pro řešení sporů o plnění závazků vyplývajících z KS, ze kterých nebyly naplněny nároky jednotlivým zaměstnancům, ustaví smluvní strany komisi (Zaměstnavatel, 0 0 ).

8)Komise se schází z podnětu jedné ze smluvních stran s cílem vyřešit předmět sporudo 30 kalendářních dnů.

9)Při řešení sporů ve věci plnění kolektivní smlouvy, ze kterých nevznikají individuální nároky zaměstnanců, a spory o výkladu KS, se spor považuje za vyřešený, je-li rozhodnutí komise přijato jednomyslně oběma stranami, zúčastněnými v jednání komise.

10) Individuální spory řeší přímý nadřízený stěžovatele a pověřený člen 0 0 . Nedojde-li k vyřešení sporu do 1O kalendářních dnů ode dne doručení písemného podnětu zaměstnance, sdělí mu přímý nadřízený tuto skutečnost a postoupí spor komisi.

a)Uvedeným postupem není dotčeno právo zaměstnance kdykoliv vymáhat nárok u soudu.

b)Komise je trvale ustanoveným orgánem, složeným nejméně z 3 zástupců za každou smluvní stranu (Zaměstnavatel, 00).

A6. Všeobecné ustanovení

Kontrola kolektivní smlouvy:

1)Kontrolu plnění kolektivní smlouvy provádějí smluvní strany pololetně.

2)Případné podezření na neplnění kolektivní smlouvy bude projednáno na nejbližším jednání mezi 00 a Zaměstnavatelem s cílem zajistit nápravu.

3)Změny v kolektivní smlouvě musí odsouhlasit obě smluvní strany.

A7.Pracovněprávní ochrana odborových funkcionářů

Volení členové výboru 00 požívají v souladu s§ 61 odst. 2 ZP zvýšenou ochranu.

Po dobu výkonu své funkce a v době jednoho roku po jejím skončení, s nimi nesmí zaměstnavatel bez předchozího souhlasu 00 ukončit pracovní poměr výpovědí nebo okamžitým zrušením pracovního poměru. Za předchozí souhlas se považuje též, jestliže 00 písemně neodmítla udělit souhlas do 15-ti pracovních dnů ode dne, kdy byla písemně prokazatelně zaměstnavatelem požádána. 00 je povinna informovat zaměstnavatele o členech výboru a jakékoliv změny ve složení do 15-ti pracovních dnů.

A8.Závazky odborové organizace

1)00 se zavazuje přispívat u Zaměstnavatele k zajištění sociálního smíru za předpokladu, že budou dodržována a plněna ustanovení právních předpisů, kolektivní smlouvy apod..

2)Zvát pověřené zástupce Zaměstnavatele na jednání orgánu 00 k řešení záležitostí společného zájmu.

3)Převzít podněty zaměstnanců a projednat je se Zaměstnavatelem.

A9.Závazky zaměstnavatele

1)V případech vyžadovaných dle ZP pověřené zástupce 00 na jednání řídících orgánů zaměstnavatele v otázkách, týkajících se většího počtu zaměstnanců, případně práv a oprávnění 0 0 .

2)Umožnit pro uplatnění práv 00 součinnost s expertními organizacemi (OS KOVO) za podmínek upravených touto KS.

3)Nevydávat vnitřní předpisy, které jsou v rozporu s kolektivní smlouvou.

4)Pracovní řád vydávat jen s předchozím písemným souhlasem 00.

5)Podávat 00 zákonem požadované informace a přihlížet k jejím stanoviskům.

6)Informovat 00 předem o plánovaných kontrolách státních orgánů v oblasti BOZP a umožnit jejím zástupcům účastnit se těchto kontrol.

7)Informování dle této KS se rozumí poskytnout informace v souladu s formou stanovenou právními předpisy a v zákonem požadovaném termínu.

8)Zaměstnavatel poskytne 00 fixní příspěvek 25.000 Kč ročně, pro účely vymezené v§ 20 odst. 8 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů. Odborová organizace použije tuto podporu především na financování sportovních a kulturních akcí pro všechny zaměstnance Společnosti.

A10. Právo spolurozhodování

Spolurozhodováním se rozumí takový vzájemný vztah mezi odborovou organizací a

Zaměstnavatelem, kdy se k provádění uvedených právních úkonů vyžaduje předchozí souhlas odborového orgánu. Bez takového souhlasu je tento právní úkon neplatný v případech, kdy to stanoví výslovně zákoník práce nebo zvláštní právní předpis.

00 má právo spolurozhodovat se zaměstnavatelem:

1) Jde-li o funkcionáře orgánu 00, který působí u Zaměstnavatele, v době jeho funkčního období a v době jednoho roku po jeho skončení, je Zaměstnavatel povinen požádat 00 o předchozí souhlas k výpovědi nebo k okamžitému zrušení pracovního poměru (ZP).

11)Zaměstnavatel je povinen organizovat nejméně jednou v roce prověrky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (BOZP) na všech pracovištích a zařízeních zaměstnavatele v dohodě s 00 a zjištěné nedostatky odstranit (ZP).

12)Dobu čerpání celozávodní dovolené je Zaměstnavatel povinen určit podle písemného rozvrhu čerpání dovolené vydaného s předchozím souhlasem 00 tak, aby dovolená mohla být vyčerpaná zpravidla vcelku a do konce kalendářního roku, ve kterém právo na dovolenou vzniklo.

13)Zaměstnavatel při určení rozvrhu čerpání dovolené přihlíží k provozním důvodům a k oprávněným zájmům zaměstnance. Poskytuje-li zaměstnanci dovolenou v několika

částech, musí alespoň jedna část činit nejméně 2 týdny vcelku, pokud se zaměstnanec se Zaměstnavatelem nedohodne na jiné délce čerpané dovolené. Určenou dobu čerpání dovolené je Zaměstnavatel povinen písemně oznámit zaměstnanci alespoň 14 dní předem, pokud se nedohodne se zaměstnancem na kratší době.

14)V případě rozvázání pracovního poměru výpovědí nebo okamžitým zrušením ze strany zaměstnavatele, jde-li o člena příslušného odborového orgánu, který je oprávněn spolurozhodovat se zaměstnavatelem (ZP)

15)Při vydávání Pracovního řádu (ZP).

16)Při uzavírání písemné dohody s odborovou organizací dle§ 39 odst. 4 ZP.

A11. Právo na projednání

Právo projednání

Projednáním se rozumí jednání mezi Zaměstnavatelem a 00, výměna stanovisek a vysvětlení s cílem dosáhnout shody. Zaměstnavatel je povinen zajistit projednání v dostatečném předstihu a vhodným způsobem.

§ 287 odst. 2 ve spojení s§ 280

Zaměstnavatel projedná s 00 zejména:

1) Ekonomická situace zaměstnavatele= § 287 ZP

17)Normování práce = § 287 ZP jako množství práce a pracovní tempo (§ 300 ZP)

18)Změny organizace práce = § 287 ZP

19)Systém hodnocení a odměňování zaměstnanců=§ 287 ZP

20)Systém školení a vzdělávání zaměstnanců = § 287 ZP

21)Opatření k vytváření podmínek pro zaměstnávání fyzických osob, zejména mladistvých, osob pečujících o dítě mladší než 15 let a osob se zdravotním postižením, včetně podstatných záležitostí péče o zaměstnance, opatření ke zlepšení hygieny práce a pracovního prostředí, organizování sociálních, kulturních a tělovýchovných služeb§ 287 ZP

22)Další opatření, která se týkají většího počtu zaměstnanců § 287 ZP

23)Převod = § 280 odst.1 písm. d) ZP podle§ 338 až 342 ZP

24)Otázky v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci v rozsahu § 280 ZP přibližně (odkaz i v§ 287 nového ZP) (bezpečnost a ochrana zdraví v rozsahu § 101-106 odst.1 a§ 108 ZP)

25)Při převádění zaměstnance na jinou práci, než odpovídá pracovní smlouvě podle§ 37 ZP a zaměstnanec s takovým opatřením nesouhlasí projednání není třeba, pokud celková doba převedení nepřesáhne v kalendářním roce 21 pracovních dnů§ 46 ZP (nepřesáhne 21 dnů)

26)Opatření při hromadném propouštění, před dáním výpovědí jednotlivým zaměstnancům, směřující k předejití či omezení hromadného propouštění, zmírnění jeho nepříznivých důsledků pro zaměstnance, především možnosti jejich zařazení ve vhodném zaměstnání na jiných pracovištích zaměstnavatele, za účelem dosažení shody a ve třiceti denním předstihu

§ 280 ZP přibližně (odkaz i v§ 287 ZP) (zamýšlené strukturální změny zaměstnavatele, jeho racionalizační nebo organizační opatření, opatření ovlivňující zaměstnanost, zejména opatření v souvislosti s hromadným propouštěním zaměstnanců dle§ 62 )

27)Všechny případy výpovědí nebo okamžitého zrušení pracovního poměru ze strany zaměstnavatele§ 61 ZP

28)Projednávání otázek BOZP, organizace práce v noci viz§ 99 ZP

29)Při požadování náhrady škody po zaměstnanci, s výjimkou náhrady škody způsobené vyrobením zmetku nebo náhrady nepřesahující 1000,-- Kč, viz§ 248 až§ 268 ZP.

30)Při způsobu a rozsahu náhrady škody zaměstnanci z titulu pracovního úrazu nebo nemoci z povolání§ 265 ZP až§ 275 ZP.

31)Při přechodu práv a povinností - před přechodem práv a povinností z pracovněprávních vztahů v oblastech: - datum a důvod převodu, - právní, sociální a ekonomické důsledky převodu, - připravovaná opatření ve vztahu k zaměstnancům § 339 ZP

32)Opatření týkající se hromadné úpravy pracovní doby, práce přesčas, možnost nařizovat práci ve dnech pracovního klidu a noční práci se zřetelem na bezpečnost a ochranu zdraví při práci je zaměstnavatel povinen předem projednat s 00. § 99 ZP

A12. Právo na informace

Informováním se rozumí poskytnutí nezbytných údajů, z nichž je možné jednoznačně zjistit stav oznamované skutečnosti, popřípadě k ní zaujmout stanovisko. Zaměstnavatel je povinen poskytnout informace v dostatečném předstihu a vhodným způsobem, aby je zaměstnanci mohli posoudit, popřípadě se připravit na projednání a vyjádřit své stanovisko před uskutečněním opatření. (§ 278 odst. 2 ZP)

Předání nezbytných podkladů zejména:

1)ekonomické a finanční situaci zaměstnavatele, důsledcích jeho činnosti na životní prostředí a o ekologických opatřeních § 279 ZP

2)vývoji mezd, platů, průměrné mzdy a jejich jednotlivých složek včetně členění podle jednotlivých profesních skupin § 287 ZP (není-li dohodnuto jinak)

3)převodu podle § 279 ZP odkazuje na § 280 ZP (projednání)

4)právním postavení zaměstnavatele a jeho změnách, vnitřním uspořádání a osobě oprávněné jednat za zaměstnavatele v pracovněprávních vztazích a uskutečněných změnách v předmětu činnosti zaměstnavatele § 279 ZP

5)pravděpodobném vývoji zaměstnanosti u zaměstnavatele § 279 ZP přibližně (o nabídce volných pracovních míst na dobu neurčitou, která by byla vhodná pro další pracovní zařazení zaměstnanců pracujících u zaměstnavatele v pracovním poměru na dobu určitou)

6)zamýšlených strukturálních změnách, racionalizačních opatřeních nebo organizačních opatřeních v souvislosti s hromadným propouštěním zaměstnanců podle=§ 279 ZP odkazuje na§ 280 ZP (projednání)

7)stavu a struktuře zaměstnanců, základních otázkách pracovních podmínek a jejich změnách

§ 279 ZP odkazuje na § 280 ZP (projednání)

8)bezpečnosti a ochraně zdraví při práci v rozsahu stanoveném v části druhé, hlavě páté = § 279 ZP (BOZP v rozsahu§ 101-106 a§ 108 ZP)

9)Předkládání dokladů o vyhledávání a hodnocení rizik BOZP, viz odkaz v§ 279 odst. 1 písm.

h) ZP (BOZP v rozsahu§ 101-106 a§ 108 ZP)

1O) Doklady o evidenci a hlášení pracovních úrazů a uznaných nemocí z povolání, viz odkaz v§ 279 odst. 1 písm. h) ZP (BOZP v rozsahu§ 101-106 a§ 108 ZP)

11)Doklady o výkonu kontroly a opatřeních orgánů odborného dozoru BOZP viz odkaz v§ 279 odst. 1 písm. h) ZP (BOZP v rozsahu§ 101-106 a§ 108 ZP)

12)Vyhodnocení rizik a přijetí a provádění opatření ke snížení rizika BOZP, = § 108 odst. 2 písm.

c) bod 2. ZP (projednat)

13)Organizace školení, instruktáží a pokynech BOZP, = § 108 odst. 2 písm. c) bod 3. ZP (projednat)

14)Určení zaměstnanců k organizování první pomoci,=§ 108 odst. 3 písm. a) ZP

15)Výběr a zajišťování závodní preventivní péče,=§ 108 odst. 3 písm. b) ZP

16)Výběr a zajišťování odborně způsobilých zaměstnanců k prevenci rizik,=§ 108 odst. 3 písm.

c) ZP

17)Každé další záležitosti, které mohou podstatně ovlivnit BOZP; = § 108 odst. 3 písm. d) ZP

18)nově sjednaných nových pracovních poměrech (zpětně na roční bázi) = § 38 odst. 3 ZP

19)Při hromadném propouštění zaměstnanců (o tomto záměru zaměstnavatel informuje písemně nejméně 30 dnů předem = § 62 ZP

33)S jinými případy rozvázání pracovního poměru v dohodnutých lhůtách (§ 59 odst. 5 ZP); = § 61odst.5 ZP

34)V případech přechodu práv a povinností z pracovněprávních vztahů k jinému zaměstnavateli

= § 339 ZP

35)Pro výkaz OS KOVO 2x ročně: o celkovém počtu zaměstnanců (dle kategorie zařazení operátora, THP, ženy, muži, případně další dle rozdělení výkazu - v rozsahu dle ZP)

36)Pro výkaz OS KOVO 2x ročně: počet agenturního zaměstnávání - v rozsahu dle ZP

37)Pro výkaz OS KOVO 2x ročně: přehled používání příplatků, mzdových nákladů a používání mzdových forem a počty zaměstnanců v jednotlivých kategoriích (D/THP) - v rozsahu dle ZP. (informace ohledně průměrné mzdy budou poskytnuty 00 jako důvěrné ve smyslu § 276

1/ -

odst. 3 ZP Důvěrnou informací se rozumí informace, jejíž poskytnutí může ohrozit nebo poškodit činnost zaměstnavatele nebo porušit oprávněné zájmy zaměstnavatele nebo zaměstnanců. Za důvěrnou informaci se nepovažuje informace, kterou je zaměstnavatel povinen sdělit, projednat nebo zveřejnit podle tohoto zákona nebo zvláštního právního předpisu. Informace o skutečnostech chráněných podle zvláštních právních předpisů není zaměstnavatel povinen podávat nebo projednávat. Členové odborové organizace, rady zaměstnanců a zástupce pro oblast bezpečnosti a ochrany zdraví při práci jsou povinni zachovávat mlčenlivost o informacích, které jim byly výslovně poskytnuty jako důvěrné. Tato povinnost trvá i po skončení výkonu jejich funkce .

38)rozsahu agenturního zaměstnávání vyjádřením % podílu zaměstnanců agentur práce z celkového počtu pracovníků na dělnických pozicích.

39)§ 339 odst. 1 ZP - Přede dnem nabytí účinnosti přechodu práv a povinností z pracovněprávních vztahů k jinému zaměstnavateli jsou dosavadní zaměstnavatel a přejímající zaměstnavatel povinni v dostatečném časovém předstihu, nejpozději 30 dnů před přechodem práv a povinností k jinému zaměstnavateli, informovat odborovou organizaci a radu zaměstnanců o této skutečnosti a projednat s nimi za účelem dosažení shody stanovené nebo navrhované datum převodu, důvody převodu, právní, ekonomické a sociální důsledky převodu pro zaměstnance, připravovaná opatření ve vztahu k zaměstnancům

A13. Právo kontroly

Odborová organizace dbá o dodržování ZP, zákona o zaměstnanosti, právních předpisů o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci a ostatních pracovněprávních předpisů.

00 má právo vykonávat u zaměstnavatele kontrolu nad dodržováním pracovněprávních předpisů a vnitřních předpisů v oblasti BOZP dle§ 322 ZP. Právo kontroly znamená, že zaměstnavatel poskytne 00 všechny podklady nepodléhající GDPR a informace nutné pro provedení kontroly. Umožní vstup na pracoviště, je-li to k tomuto účelu nutné, výsledky kontroly projedná ve svých orgánech a přijaté závěry 00. V případě zjištění nedostatků sjedná zaměstnavatel neprodleně nápravu.

A14. Materiální a organizační zajištění činnosti 00 u Zaměstnavatele, včetně srážení členských příspěvků

1)Zaměstnavatel se zavazuje hradit voleným funkcionářům v 00 osobní náklady pro výkon funkce a umožní v souladu se Zákoníkem práce (v KS uvedeno v bodě A14. odstavec 10) uvolnění pro výkon jeho funkce v předem dohodnutých termínech v délce v průměru:

Předseda..................................................................2 dny v měsíci.

Místopředseda ....................................................... v zastoupení za Předsedu v jeho nepřítomnosti

Hospodář 3 hodiny v měsíci (formou práce přesčas)

2)Zaměstnavatel voleným funkcionářům v 00 umožní účast na školení či rekvalifikaci týkající se jejich funkce u 00 v rozsahu 5 pracovních dnů v kalendářním roce, nebrání-li tomu vážné provozní důvody.

3)Osobní náklady se rozumí mzdové náklady a s nimi spojené odvody sociálního a zdravotního pojištění a veškeré benefity splývající KS.

4)Zaměstnavatel poskytne 00 v dohodnutém rozsahu vybavenou místnost pro práci 00 a schůzovou činnost a zajištěním její provoz a údržbu, a to vše bezplatně.

5)00 má právo přivést služební návštěvu do prostor návštěvám vyhrazeným. Pro návštěvu platí při vstupu do prostorů společnosti stejné předpisy jako pro služební návštěvu zaměstnanců. 00 odpovídá za škody způsobené těmito návštěvami na majetku zaměstnavatele nebo zaměstnanců společnosti.

6)Pro funkcionáře závodního výboru 00 neplatí při výkonu jejich činnosti omezení pohybu. Toto platí při výkonu jejich zákonné působnosti dle ZP, a to na základě předchozí dohody se zaměstnavatelem, která nebude bezdůvodně odpírána, a při splnění podmínek požadovaných zaměstnavatelem z důvodu zajištění BOZP.

7)S předchozím souhlasem zaměstnavatele bude umožněna účast externích specialistů OS KOVO na předem dohodnutých akcí (kontrola BOZP, kolektivní vyjednávání, kontrola 00 apod.). Souhlas zaměstnavatele nebude neodůvodněně odepírán.

8)Zaměstnavatel a 00 informují všechny zaměstnance o schůzové činnosti s 00, uzavření KS, formou zkráceného zápisu na nástěnkách v areálu Společnosti, případně jinou formou.

9)Zaměstnavatel bude strhávat ze mzdy zaměstnancům odborové příspěvky a odesílat je na účet 00, pokud o to zaměstnanec požádá písemnou formou. Písemné zmocnění může zaměstnanec odvolat písemně nejpozději do konce zúčtovacího období. Zaměstnavatel poskytne 00 informace o celkové výši srážek členů 00 a to nejpozději 12. kalendářní den v měsíci buď písemnou formou anebo elektronickou formou.

10)Jiné úkony v obecném zájmu

§ 203 odst. 2 písm. a), b) a c) ZP

Pracovní volno pro jiný úkon v obecném zájmu zaměstnanci

a)přísluší s náhradou mzdy ve výši průměrného výdělku k výkonu funkce člena

1.orgánu odborové organizace podle tohoto zákona,

2.rady zaměstnanců nebo volební komise podle tohoto zákona, jakož i zástupce pro oblast bezpečnosti a ochrany zdraví při práci podle tohoto zákona (§ 283 až 285 ZP),

3.vyjednávacího výboru nebo evropské rady zaměstnanců podle tohoto zákona (§ 288 až 298 ZP),

4.orgánu právnické osoby voleného za zaměstnance podle zvláštního právního předpisu,

5.vyjednávacího výboru a člena výboru zaměstnanců podle zvláštního právního předpisu.

b)přísluší k výkonu jiné odborové činnosti, zejména k účasti na schůzích, konferencích nebo sjezdech,

c)přísluší k účasti na školení pořádaném 00 v rozsahu 5 pracovních dnů v kalendářním roce, nebrání-li tomu vážné provozní důvody, s náhradou mzdy ve výši průměrného výdělku

A15. Ochrana pracovních míst a rušení pracovních míst

1)Opatření týkajících se rušení pracovních míst pro větší počet zaměstnanců mohou být provedena pouze na základě předchozího projednání s 00. V případě hromadného propouštění bude mezi

00 a Zaměstnavatelem projednán sociální plán v rozsahu požadovaném dle ZP. Větším počtem zaměstnanců se rozumí (mimo případů hromadného propouštění) 15 a více zaměstnanců pracujících na dělnické pozici.

2)Každý zaměstnanec má právo ucházet se o uvolněné místo u Zaměstnavatele. Zaměstnavatel nabídku uvolněných pracovních míst zveřejní uvnitř Společnosti. U uvolněného pracovního místa budou současně uvedeny požadavky na kvalifikaci, délku praxe a jiné znalosti a dovednosti.

3)V průběhu výpovědní doby na základě výpovědi ze strany zaměstnavatele podle §52 písm. a) až

e) ZP nebo dohodou z týchž důvodů, má zaměstnanec k hledání pracovního místa v každém týdnu výpovědní doby nárok na 0,5 dne pracovního volna s náhradou mzdy. Zaměstnanec se písemně dohodne předem se zaměstnavatelem (vedoucí pracovníkem nebo s personálním oddělením) na přesném dni pracovního volna s náhradou mzdy. Přednost před čerpáním pracovního volna má čerpání přesčasových hodin schválených v bance přesčasů.

4)Uvolněné pracovní místo bude přednostně nabídnuto zaměstnancům, kteří jsou propouštěni

z organizačních důvodů, splňují-li požadovanou kvalifikaci nebo možnost rekvalifikace na dané pracovní místo.

5)Lhůta informování 00 o zamýšlených strukturálních změnách, racionalizačních nebo organizačních opatřeních, v důsledku kterých dojde během jednoho kalendářního měsíce

k uvolnění většího počtu zaměstnanců, nesmí být kratší než 3 dny před doručením výpovědi zaměstnancům. Větším počtem zaměstnanců se rozumí 15 a více zaměstnanců pracujících na dělnické pozici.

6)Zaměstnanci, u nichž dochází k rozvázání pracovního poměru výpovědí danou zaměstnavatelem z důvodu uvedených § 52 písm. a) až d) ZP, nebo dohodou z týchž důvodů náleží odstupné podle§ 67 Zákoníku práce.

7)Při trvání nepřetržitého pracovního poměru déle než 5 let naleží zaměstnanci zákonné odstupné zvýšené o 1 měsíční průměrný výdělek, tedy 3 dle ZP + 1 nad rámec zákona.

B.MZDOVÝ VÝVOJ A ODMĚŇOVÁNÍ

81.Mzdový vývoj

Pro Společnost je důležité být atraktivním zaměstnavatelem na trhu práce. Zaměstnavatel minimálně jednou ročně monitoruje vývoj mzdového trhu srovnatelného sektoru se zaměřením na obdobné pozice s cílem udržet kompetitivní mzdovou úroveň. S přihlédnutím k průzkumu a dalším okolnostem, jako např. míra očekávané inflace, konkurenceschopnost, ekonomické možnosti Společnosti, jsou mzdy Zaměstnancům upravovány zpravidla 1x ročně. Úprava mezd pro dělnické pozice je projednávána s odborovou organizací. Dlouhodobou strategií Společnosti je udržovat mzdové ohodnocení zaměstnanců nad mediánem definovaného trhu práce.

1)Zaměstnavatel poskytne zaměstnancům měsíční příspěvek na penzijní připojištěníve výši 3 % z hrubé mzdy zaměstnance za následujících podmínek:

a)Zaměstnanec uzavřel s penzijním fondem smlouvu o penzijním připojištění se státním příspěvkem

b)Zaměstnanec není ve zkušební době

c)Zaměstnanec o příspěvek požádá na personálním oddělení Společnosti

d)Zaměstnanec doloží kopii platné penzijní smlouvy včetně platebních údajů pro platbu příspěvku

2)Příplatky za práci:

a)Za dobu noční práce přísluší zaměstnanci příplatek ve výši 20% průměrného výdělku. Noční práce je práce vykonávaná na noční směně mezi 22:00 a 6:00 hodinou.

b)Za dobu práce na odpolední směně přísluší zaměstnanci příplatek ve výši 6,- Kč za hodinu práce. Práce na odpolední směně je práce vykonávaná mezi 14:00 a 22:00 hodinou, při splnění podmínky odpracování minimálně 4 hodin práce na této směně.

c)Za dobu práce v sobotu a neděli přísluší zaměstnanci na dělnické pozici příplatek ve výši 40% průměrného výdělku, na THP pozici příplatek ve výši 20% průměrného výdělku.

3)Práce v sobotu a neděli je práce vykonávaná v době od pátku 22:00 hodiny do neděle 22:00 hodiny.

a)Za dobu práce přesčas přísluší zaměstnanci příplatek ve výši 25% průměrného výdělku, pokud se zaměstnavatel se zaměstnancem nedohodli na poskytnutí náhradního volna v rozsahu práce konané přesčas místo příplatku.

b)Za dobu práce ve svátek přísluší zaměstnanci příplatek ve výši 100% průměrného výdělku.

82.Měsíční odměna pro dělnické profese

1)Zaměstnancům dělnických profesí je vypláceno měsíční osobní ohodnocení v rozsahu O až 4.000 Kč hrubého dle plnění Zaměstnavatelem definovaných parametrů a platných pravidel uvedených ve Mzdové interní směrnici Zaměstnavatele. Nárok na tuto odměnu Zaměstnanci vzniká již od nástupu do Společnosti.

2)Mistrům (supervizorům) jsou vypláceny měsíčně odměny v rozsahu O až 12% měsíční hrubé mzdy. dle plnění Zaměstnavatelem definovaných parametrů a platných pravidel uvedených ve Mzdové interní směrnici Zaměstnavatele. Nárok na tuto odměnu Zaměstnanci vzniká již od nástupu do Společnosti.

83.Pracovní výročí

Zaměstnavatel se zavazuje u příležitosti pracovního jubilea věnovat Zaměstnanci dárkový poukaz v hodnotě:

5 let- dárkový poukaz v hodnotě 2.000 Kč 10 let- dárkový poukaz v hodnotě 3.000 Kč 15 let - dárkový poukaz v hodnotě 4.000 Kč 20 let - dárkový poukaz v hodnotě 5.000 Kč 25 let - dárkový poukaz v hodnotě 6.500 Kč

Každých dalších 5 let - dárkový poukaz v hodnotě 8.000 Kč

Podmínkou pro nárok na dárkový poukaz je nepřetržitý pracovní poměr u Zaměstnavatele.

84.Životní výročí

Podmínkou pro nárok na dárkový poukaz nebo mimořádnou odměnu je délka předchozího pracovního poměru Zaměstnance ve Společnosti po dobu minimálně 3 let.

1)Výročí při prvním odchodu do starobního či plného invalidního důchodu Zaměstnanec při prvním odchodu do důchodu (starobní či plný invalidní) obdrží mimořádnou odměnu ve výši 10.000 Kč nebo dárkový poukaz v hodnotě 15.000 Kč.

2)Výročí při životním jubileu

Zaměstnanec při dovršení životního jubilea obdrží dárkový poukaz v hodnotě: Při dožití 50 let dárkový poukaz v hodnotě 1.200 Kč.

Při dožití 60 let dárkový poukaz v hodnotě 2.400 Kč

85.Úmrtí zaměstnance

1)V případě úmrtí zaměstnance, který zemřel v souvislosti s pracovním úrazem či nemocí z povolání, zaměstnavatel postupuje dle§ 271 písm. g) až§ 275 ZP.

2)V případě ostatního úmrtí zaměstnance zaměstnavatel poskytne jednorázovou částku ve výši prokazatelných nákladů za pohřeb, a to celkem v maximální výši 20.000, - Kč pozůstalým členům rodiny.

3)Pro účely odstavce 1) a 2) se pozůstalým členem rodiny myslí manžel, manželka, druh, družka, partner, partnerka, dítě, nebo osoba blízká, která se zaměstnancem žila před úmrtím ve společné domácnosti.

C.PRACOVNĚPRÁVNÍVZTAHY

C1.Pracovní smlouva, vznik pracovního poměru

1)Zaměstnavatel je povinen se zaměstnancem uzavřít pracovní smlouvu nejpozději v den vzniku pracovního poměru. Pracovní smlouva je v písemné formě a musí obsahovat zákonem stanovené náležitosti. Mzda je stanovena mzdovým výměrem, pracovní či manažerskou smlouvou, či ve formě dodatků k pracovní či manažerské smlouvě.

2)Zaměstnavatel je před uzavřením pracovní či manažerské smlouvy povinen zaměstnance seznámit s právy a povinnostmi, které pro něj z pracovní či manažerské smlouvy vyplývají,

s pracovními podmínkami a podmínkami odměňování, za nichž má práci konat, a povinnosti, které vyplývají ze zvláštních právních předpisů vztahujících se k práci, která má být předmětem pracovního poměru. Každý zaměstnanec bude seznámen s popisem pracovní pozice, kterou bude vykonávat, a to nejpozději v den podpisu pracovní smlouvy .

3)Neobsahuje-li pracovní či manažerská smlouva údaje o právech a povinnostech vyplývajících z pracovního poměru, je zaměstnavatel povinen zaměstnance o nich písemně informovat, a to v souladu s§ 37 ZP.

a.Mzda je splatná po vykonání práce, a to nejpozději v kalendářním měsíci následujícím po měsíci, ve kterém vzniklo zaměstnanci právo na mzdu nebo některou její složku.

b.Pravidelný termín výplaty je 10. kalendářní den v měsíci.

c.Mzda bude v souladu s pracovní smlouvou vyplacena na bankovní účet určený zaměstnancem .

d.Zaměstnanec, který nemá bankovní účet, obdrží mzdu v pracovní době a na pracovišti, a to formou poštovní složenky

C2.Agenturní zaměstnávání

1)Zaměstnavatel se snaží vytvořit stálá pracovní místa pro kmenové zaměstnance. V případě, že počet agenturních zaměstnanců dlouhodobě přesáhne 30 %, je uplatněno právo na informace , a to podle bodu A.12, č. 25).

2)Zaměstnavatel se zavazuje k rovnému zacházení mezi kmenovými a agenturními zaměstnanci.

C3.Skončení pracovního poměru

1)U výpovědi a u okamžitého zrušení pracovního poměru ze strany Zaměstnavatele, je Zaměstnavatel povinen skončení pracovního poměru předem projednat s 0 0 .

2)Výpovědi z důvodů organizační změny

3)Zaměstnavatel se zavazuje, že nepropustí z důvodu organizačních změn zaměstnance, kteří mají méně než 24 měsíců do dosažení důchodového věku (dále „starší zaměstnanec") nebo jim uhradí jako kompenzaci odstupné zvýšené o jednonásobek průměrného měsíčního výdělku.

Pokud dojde ke zrušení pracovního místa , které vykonává starší zaměstnanec, bude tomuto zaměstnanci nabídnuto jiné vhodné pracovní místo odpovídající jeho zdravotnímu stavu a kvalifikaci, případně mu bude nabídnuto zaškolení pro nové vhodné pracovní zařazení ve Společnosti.

C4.Pracovní doba a doba odpočinku

1)Délka stanovené pracovní doby u zaměstnavatele činí

a. Vícesměnný provoz........................ ... ... ... ... ... ... ... ... ... .. . ... ... ... ....

týdně37,5 hodiny

b. Dvousměnný provoz .. . .. . .. .... .. . ... ... ... ... ... ... ... ... ... .. . ... ... ... ... ... ...38,75 hodin

týdně

c.Jednosměnný provoz ...... ...... ... ... .. . ... ... ... ... ... ... ... .. . .... .. .. . ... ... .40 hodin týdně

2)Délka stanovené pracovní doby u zaměstnanců s nerovnoměrným rozvržením pracovní doby nesmí v průměru překročit stanovenou týdenní pracovní dobu, a to v období 52 kalendářních týdnů po sobě jdoucích (tj. mezi 1.1. a 31.12. daného kalendářního roku).

3)Přestávka na jídlo a oddech není součástí pracovní doby. Přestávka nesmí být poskytnuta na začátku a konci směny.

4)Bezpečnostní přestávky jsou součástí pracovní doby.

5)Výjimku v rozvržení pracovní doby mají pracovníci v nepřetržitém pracovním režimu ve 12ti hodinových směnách. Rozvržení pracovní doby na těchto pracovištích bude provedeno v organizační normě, kterou je Společnost povinna předem projednat s 00.

6)Při dopoledních, odpoledních i nočních směnách je organizace povinna vytvářet podmínky pro poskytování první pomoci buď přímo na pracovištích nebo převozem do nejbližšího zdravotnického zařízení nebo přivoláním poskytovatele zdravotnické záchranné služby, případně i Hasičského záchranného sboru české republiky a Policie české republiky.

C5.Přesčasový bank

Zaměstnavatel a 00 se dohodli, že přesčasový bank bude 22,5 přesčasových hodin za kalendářní rok pro dělnické pozice.

Práce přesčas je nařízena a proplácena v souladu s§ 93 a§ 114 ZP.

a.Práce přesčas je práce konaná zaměstnancem na příkaz příslušného vedoucího zaměstnance nebo s jeho souhlasem nad stanovenou týdenní pracovní dobu vyplývající z předem stanoveného rozvržení pracovní doby a konaná mimo rámec rozvrhu pracovních směn.

b.Nařízená práce přesčas nesmí u zaměstnance činit více než 8 hodin v jednotlivých týdnech a 150 hodin v kalendářním roce, a to po dobu 52. týdnů po sobě jdoucích.

c.Nad výše uvedený rozsah může zaměstnavatel požadovat práci přesčas pouze na základě výslovné dohody se zaměstnancem.

d.Za přesčasové hodiny může být poskytnuto náhradní volno v rozsahu hodin práce přesčas, a to po výslovné dohodě se Zaměstnavatelem.

C6.Dovolená a pracovní volno

1)Zaměstnavatel poskytuje dovolenou v délce 5 týdnů v kalendářním roce.

2)Hromadná dovolená

Termín a délku letní a zimní hromadné dovolené oznámí Zaměstnavatel po dohodě s 00 nejpozději:

a.Letní dovolenou do konce února

b.Zimní dovolenou do konce září

3)Pracovní volno s náhradou mzdy poskytne Zaměstnavatel zaměstnanci v těchto případech:

a)Pracovní volno s náhradou mzdy na 1 den v souvislosti s narozením vlastního dítěte.

b)Pracovní volno s náhradou mzdy na 5 dnů při úmrtí manžela či manželky, druha či družky, partnera, partnerky, dítěte. V rozsahu pracovního volna je zahrnuta i případná účast na pohřbu či jeho organizace.

c)Pracovní volno s náhradou mzdy na 2 dny při úmrtí rodiče, prarodiče, sourozence, rodiče a sourozence manžela či manželky (tchán, tchýně, švagr, švagrová). Dále manžela či manželky dítěte (snacha, zeť), nebo jiné osoby, která sice nepatří k uvedeným fyzickým osobám, ale žila se zaměstnancem v době úmrtí ve společné domácnosti. V rozsahu pracovního volna je zahrnuta i případná účast na pohřbu či jeho organizace.

d)Při stěhování zaměstnance poskytne zaměstnavatel pracovní volno bez náhrady mzdy v rozsahu nejvýše 2 dny v kalendářním roce. Jde-li o přestěhování v zájmu zaměstnavatele, poskytne se pracovní volno s náhradou mzdy v rozsahu nejvýše 2 dny v kalendářním roce.

V ostatních neuvedených případech se pracovní volno poskytuje v rozsahu a za podmínek stanovených platnými právními předpisy.

C7.Náhrada mzdy při překážkách v práci

1)Pokud Zaměstnavatel nemůže přidělovat zaměstnanci práci v rozsahu týdenní pracovní doby z důvodu dočasného omezení odbytu výrobků společnosti nebo omezení poptávky po

Společností poskytovaných službách (částečná nezaměstnanost), jedná se o překážku v práci na straně zaměstnavatele podle§ 209 odstavce 1 Zákoníku práce.

2)V případě překážek v práci dle§ 209 odst. 1 ZP v délce maximálně 10 pracovních dní po sobě jdoucích přísluší zaměstnanci náhrada mzdy ve výši 80% průměrného výdělku. Při delším období těchto překážek přísluší zaměstnanci náhrada mzdy ve výši 60% průměrného výdělku.

3)Pokud by se jednalo o dlouhodobou překážku z nepředvídatelných důvodů, díky kterým by Zaměstnavateli vznikl nárok na dotaci či příspěvek od státu, může Zaměstnavatel po dohodě s 00 individuálně jednat o jiné výši náhrady mzdy, tj. % průměrného výdělku

4)Zaměstnavatel oznamuje zaměstnancům informaci o návratu zpět do zaměstnání nejméně jeden pracovní den předem.

D.SOCIÁLNÍ OBLAST

D1.Zdravotní péče

1)Zaměstnavatel v rámci smlouvy s poskytovatelem pracovně lékařských služeb zajistí, aby případné specializované prohlídky u dalších lékařů byly fakturovány přímo Zaměstnavateli a po zaměstnancích tedy nebyly požadovány platby.

2)Pracovněprávní prohlídky budou přednostně zajišťovány v pracovní době zaměstnance. Nelze-li tyto prohlídky realizovat v pracovní době zaměstnance, Zaměstnavatel poskytne zaměstnanci finanční kompenzaci ve výši odpovídající průměrnému výdělku za dobu nutnou k vykonání prohlídky a prokazatelné náklady za dopravu. Finanční kompenzace za absolvovanou lékařskou prohlídku po pracovní době se řídí následným pravidlem:

a.prohlídka konaná v obci, kde má Zaměstnavatel sídlo, finanční kompenzace je stanovena na dobu za maximálně 60 minut.

b.prohlídka konaná mimo obec, kde má Zaměstnavatel sídlo, finanční kompenzace je stanovena na dobu za maximálně 180 minut.

Pokud si absolvování prohlídky vyžádá ve výjimečných případech delší dobu, než která je uvedena výše, bude finanční kompenzace vyplacena za tuto delší dobu na základě prokázání skutečné délky trvání prohlídky a času stráveném na cestě k lékaři.

D2.Stravování zaměstnanců

1)Zaměstnavatel umožňuje zaměstnancům dotované stravování. A to jedno teplé, popřípadě studené jídlo za jednu odpracovanou směnu.

2)Zaměstnanci, který nebude vyžívat dotované stravování, náleží příspěvek na stravování (ve formě papírové či elektronické stravenky nebo jinou zákonnou formou, dále „stravenka").

3)Stravenka nebo nárok na dotované stravování náleží všem zaměstnancům v pracovním poměru, jejichž přítomnost v práci během stanovené směny trvala alespoň 5 hodin. V případě, že vznikne zaměstnanci v průběhu směny nárok na stravné podle§ 176 Zákoníku práce (tj. ,,nárok na stravné při služební pracovní cestě"), nárok na příspěvek zaměstnavatele zaniká.

4)Od 1.1.2021 (vznik nároku na Stravenku za leden 2021 a dále) je hodnota stravenky 70 Kč. Zaměstnanci je ze mzdy sražena částka 45% hodnoty poskytnuté stravenky. Společnost hradí 55% hodnoty poskytnuté stravenky.

5)Při směně 11 hodin a delší zaměstnavatel zaměstnanci poskytne 2 hlavní jídla. Jedno jídlo formou stravování, druhé jídlo formou stravenky. Pokud tato směna připadne na víkend, poskytne Zaměstnavatel zaměstnanci 2 stravenky.

6)Stravenky budou poskytovány zpětně za měsíc následující po měsíci, za který se stravenky poskytují. Částka, která je zaměstnanci za stravenky strhávána, je ze mzdy sražena s měsíčním zpožděním . (například stravenky za dubnovou docházku budou sraženy z květnové mzdy a vydány v červnu).

7)Při skončení pracovního poměru nárok na stravenky nenáleží za měsíc, ve kterém pracovní poměr skončil.

D3.Doprava do zaměstnání

1)Zaměstnavatel zajišťuje dopravu zaměstnanců pracujících ve směnném provozu, a to z vybraných lokalit do Dobříše a zpět.

2)Trasy jsou vybrány zaměstnavatelem podle potřeby.

3)Hodnota jízdného je jednou měsíčně přidaněna ke mzdě zaměstnance, a to vždy po skončení kalendářního měsíce.

D4.Slaďování profesního a rodinného života

Zaměstnavatel se zavazuje, že pokud Zaměstnanec požádá o možnou úpravu pracovní doby či změnu směnnosti z důvodu péče o dítě nebo starání se o člena rodiny , Zaměstnavatel se mu pokusí vyhovět, pokud to umožňují provozní podmínky. Zaměstnavatel žádost projedná a nebude ji bezdůvodně odmítat.

D5.Firemní akce

Společným zájmem 00 a Zaměstnavatele je rozvíjet a posilovat dobrý vztah zaměstnanců ke Společnosti.

Cílem Zaměstnavatele je organizovat firemní akce pro Zaměstnance (například Den otevřených dveří, Den dětí, Sportovní den apod.). Předpokládá se jednou ročně.

Zaměstnavatel navíc každoročně finančně přispěje na organizaci vánočního večírku jednotlivých oddělení.

D6.Školení a rekvalifikace zaměstnanců

1)Zaměstnavatel může zaměstnanci umožnit studium, rekvalifikaci nebo školení za účelem získání či prohloubení své profese.

2)Vzdělávací programy může Zaměstnavatel poskytovat s následujícími základními okruhy:

a.Jazyková výuka

b.Zvýšení kvalifikace

c.První pomoc

d.Krátkodobé stáže

e.Požární ochrana

f.BOZP

E.BEZPEČNOST A OCHRANA ZDRAVÍ PŘI PRÁCI, ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

E1.Právo na informace

Zaměstnavatel se zavazuje, že v souladu s§ 108 ZP 262/2006 sb. umožní účast zástupců 00 při jednáních týkajících se bezpečnosti a ochrany zdraví při práci nebo 00 poskytne informace o takovém jednání

E2.Opatření k zajištění BOZP

Zaměstnavatel bude provádět a pravidelně aktualizovat kvalifikované hodnocení rizik pro všechny pozice a činnosti. V hodnocení rizik bude uvedeno, o jaká rizika se jedná a co je jejich zdrojem/příčinou . Dokumentaci hodnocení rizik zpřístupní a projedná s 0 0 .

1)Zaměstnavatel v souladu se zákonem poskytne bezplatně zaměstnancům na základě posouzení rizik a konkrétních podmínek práce potřebné a vhodné osobní ochranné pracovní prostředky a pracovní oděv (OOPP) k ochraně jejich života a zdraví. Podrobnosti stanoví vlastní seznam zaměstnavatele. Zaměstnavatel zajistí seznámení zaměstnanců se zásadami jejich použití.

2)V závislosti na míře možnosti znečištění při práci, poskytne zaměstnavatel měsíčně každému zaměstnanci hygienické prostředky. Druh mycích, čistících, dezinfekčních a regeneračních prostředků, jejich množství, vč. poskytování ručníků a ochranných mastí, stanoví zaměstnavatel na základě charakteru a druhu práce a pracoviště a s přihlédnutím k vlastnostem hygienických prostředků.

3)Mikroklimatické podmínky

a.Teplé období:

Pokud bude průměrná teplota na pracovišti 26 °Ca vyšší (měřené ve stínu na místech společně dohodnutých), bude každému zaměstnanci v kategorii práce llb a vyšší v této směně poskytnut k vyrovnání ztráty tekutin ochranný iontový nápoj v prášku.

Pokud teplota na průměrná teplota dosáhne 34 °C a více, budou každému zaměstnanci v této směně poskytovány k vyrovnání ztráty tekutin ochranný iontový nápoj v prášku plus balená středně mineralizovaná voda 1,5 I

Uvedené ochranné nápoje jsou součástí ochranných nápojů poskytovaných dle NV 361/2007 příloha 1

b.Přestávky:

Bezpečnostní přestávky při zátěži teplem a dlouhodobě a krátkodobě přípustná doba práce budou stanovovány s ohledem na kategorii práce, aktuální průměrné teploty na pracovišti a v plně v souladu s požadavky NV 361/2007 sb. 00 bude informována o způsobu - metodice - stanovení těchto bezpečnostních přestávek a dlouhodobě a krátkodobě přípustné doby práce.

c.Chladné období:

Pokud teplota na pracovišti poklesne pod minimální stanovenou operativní teplotu dle NV 361/2007 Příloha 1 Tabulka 1:

TřídapráceMin teplota (°C)

20

lla18

llb14

Illa -V 1O

je povinností Zaměstnavatele zajistit podmínky uvedené v NV 361/2007 a to buď náhradní zdroj tepla nebo bezpečnostní přestávky v ohřívárně.

Pokud při práci na volném prostranství poklesne teplota pod 5 °C musí být pro zaměstnance zajištěna ohřívárna a je třeba jim poskytnout horký nápoj v množství minimálně 0,5 litrů za směnu.

d.Teplota na pracovišti:

Zaměstnavatel zajistí dohodnutý počet kalibrovaných teploměrů na pracovištích ke zjištění aktuální teploty. Pro přesné určení místa pro teploměr se zaměstnavatel dohodne sOO.

e.Hlučnost a prašnost:

Při překročení PEL případně NPK-P podle NV 361/2006 Sb. a podle nařízení vlády 567/2006 Sb. se zaměstnavatel řídí nařízením vlády 567/2006 a ZP 262/2006 Sb. §117 a

§128 a příplatky za ztížené pracovní prostředí.

E3.Životní prostředí

Zaměstnavatel komunikuje se zaměstnanci a 00 problematiku řízení ochrany životního prostředí v souladu s požadavky normy ISO 14001, zejména politiku ochrany ŽP a její smysl, základní cíle a jejich plnění tak, aby zaměstnanci chápali svou roli, povinnosti, možnosti zapojení a potřebu zlepšování.

E4.Náhrada škody při pracovních úrazech a nemoci z povolání

1)Zaměstnavatel bude nadále odškodňovat pracovní úrazy a nemoci z povolání tak, jak ukládá ZP 262/2006 Sb. Současný systém odškodňování projedná s 00. Pokud se zaměstnanec postižený pracovním úrazem dostane do finanční tísně, může mu zaměstnavatel poskytnout zálohovou platbu.

2)Po projednání způsobu a rozsahu náhrady škody u pracovního úrazu nebo nemoci z povolání s 00 sdělí zaměstnavatel písemně své rozhodnutí postiženému nebo jeho pozůstalým bez zbytečného odkladu.

E5.Úrazové pojištění

Po projednání s 00 (pokud s bude týkat většího počtu zaměstnanců) zaměstnavatel posoudí a popřípadě zrealizuje úrazové pojištění vybraných profesí nebo skupin pro pracovní činnost na našem území i v zahraničí.

E6.Právo na kontrolu

Zaměstnavatel umožní 00 (např.: 00 KOVO) v rámci respektování jejich práv vykonávat kontrolu nad stavem BOZPve smyslu a podle ZP 262/2006 Sb. §322 a §108

a.Poskytnutí informací o záležitostech, které mohou podstatně ovlivnit bezpečnost a ochranu zdraví při práci

b.Účast při zjišťování příčin pracovních úrazů a nemoci z povolání i samostatné vyšetřování těchto událostí.

c.Účast při provádění prověrek BOZP

d.Přednést své připomínky při kontrolách při kontrolách orgánů, kterým přísluší výkon kontroly podle zvláštních právních předpisů

e.Účast při provádění měření úrovně rizikových faktorů pracovního prostředí.

E7.Podmínky pro činnost odborové organizace v BOZP

1)Zaměstnavatel se zavazuje poskytnout pověřeným zástupcům 00 na úseku BOZP (maximálně 2 členové výboru 00) pro jejich činnost a proškolení k této činnosti pracovní volno s náhradou mzdy za podmínek dle ZP. Rovněž jim poskytne prostředky k výkonu jejich funkce (včetně právních a ostatních předpisů k zajištění BOZP, pokyny k zajištění BOZP apod.) hradí cestovné, náklady na jejich školení schválené zaměstnavatelem, případně jiné náklady předem odsouhlasené Zaměstnavatelem podle žádosti 00 spojené s jejich činností v oblasti BOZP a PO a předem odsouhlasené zaměstnavatelem.

2)Zaměstnavatel nebude postihovat pověřené zástupce 00 na úseku BOZP pro jejich činnost v této oblasti.

E8.Hlášení smrtelných pracovních úrazů a pracovních úrazů, vyžadujících hospitalizaci

Zaměstnavatel zajistí, aby po přijetí zprávy o smrtelném pracovním úrazu a/nebo o pracovním úrazu, který vyžadoval hospitalizaci delší než 5 dnů, ihned informoval 0 0 .

E9.Hodnocení stavu BOZP a životního prostředí

Zaměstnavatel provede minimálně 1x ročně písemné vyhodnocení stavu BOZP a životního prostředí zaměstnanců, tj. kvalifikovaný rozbor příčin jeho nedostatků a z toho vyplývající adekvátní, konkrétní a termínovaná opatření s určením osob odpovědných za jejich realizaci. Výsledky tohoto vyhodnocení musí být projednané s 0 0 . Se závěry vyhodnocení budou zaměstnanci seznámeni vhodnou formou např. závodních novin, setkání se zaměstnavatelem apod.

E10. Roční prověrka BOZP

Zaměstnavatel se dohodl s 0 0 , že roční prověrka se bude konat v předem dohodnutých termínech tak, aby výsledky prověrky mohly zpracovány do Přezkoumání managementu BOZP (EHS Review -v rámci ISO 14001 a 45001). Zástupci 0 0 , kteří jsou zodpovědní za BOZP, budou uvolněni s náhradou mzdy (průměrného platu).

F.ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

1)Větším počtem zaměstnanců se rozumí více než 15, není-li dohodnuto jinak mezi smluvními stranami.

2)Termínem hromadný se rozumí týkající se více než 10 zaměstnanců.

3)Kolektivní smlouva je vyhotovená ve dvou výtiscích, která jsou samostatnými podepsanými originály. Tyto výtisky jsou uloženy na závodním výboru 00 a u Zaměstnavatele. Originály KS jsou na těchto místech kdykoli k nahlédnutí Zaměstnancům společnosti. Zaměstnavatel a 00 po podpisu KS informují zaměstnance o uzavření nové KS a seznámí vhodnou formou s novým zněním Zaměstnance.

4)V případě rozličností překladů v anglické verzi nebo v jiném jazyce platí česká verze.

KOLEKTIVNI SMLOUVA uzavřená s účinností od 01. 01. 2021 do 31.12.2024 - 2101

Datum zahájení: → 2101-01-01
Datum ukončení: → 2024-12-31
Název odvětví: → Průmyslová výroba
Název odvětví: → Výroba strojů a zařízení
Věřejný/soukromý sektor: → V soukromém sektoru
Uzavřeny (kým):
Název společnosti: → 
Název odborových svazů: → 

ŠKOLENÍ

Školící programy: → Ano
Učňovské programy: → Ne
Zaměstnavatel přispívá do fondu školení zaměstnanců: → Ne

NEMOC A INVALIDITA

Opatření týkající se návratu do práce po dlouhé nemoci, např. léčba rakoviny: → Ne
Placené menstruační volno: → Ne
Plat v případě invalidity následkem pracovního úrazu: → Ano

ZDRAVÍ, BEZPEČNOST A LÉKAŘSKÁ PÉČE

Sjednaná lékařská péče: → Ano
Sjednaná lékařská péče pro příbuzné: → Ne
Sjednaný příspěvek na zdravotní pojištění: → Ne
Sjednané zdravotní pojištění pro příbuzné: → Ne
Sjednaná zdravotní a bezpečnostní opatření: → Ano
Sjednané zdravotní a bezpečnostní školení: → Ano
Poskytnutý ochranný oděv: → Ano
Pravidelné nebo roční lékařské prohlídky nebo návštěvy poskytnuté zaměstnavatelem: → Ne
Monitorování pohybového zatěžování na pracovištích, profesních rizik a/nebo vztahu mezi prací a zdravím: → Professional risks
Finanční podpora na pohřeb: → Ano
Minimální výše firemního příspěvku na výdaje spojené s pohřbem/pochováním: → CZK 20000.0

Organizace práce a rodiny

Zabezpečení zaměstnání po mateřské dovolené: → 
Zákaz diskriminace v souvislosti s mateřstvím: → 
Zákaz uložit povinnost těhotné nebo kojící zaměstnankyni vykonávat nebezpečnou nebo zdraví neprospěšnou práci: → 
Posouzení rizik ohrožující bezpečnost a zdraví na pracovišti pro těhotné nebo kojící ženy: → 
Dostupnost alternativ k nebezpečné nebo zdraví škodlivé práci pro těhotné nebo kojící ženy: → 
Pracovní volno z důvodu předporodních lekařských prohlídek: → 
Zákaz prověřování těhotenství před podepsaním pracovní smlouvy: → 
Zákaz prověřování těhotenství před povyšením: → 
Vybavení pro kojící matky: → Ne
Zaměstnavatelem poskytnuté zařízení pro péči o děti: → Ne
Zaměstnavatelem dotované zařízení pro péči o děti: → Ne
Pěněžní dotace na vzdělávání dětí: → Ne
Placené volno za rok z důvodu péče o příbuzné: → No provision dny
Délka volna ve dnech v případě smrti příbuzného: → 5 dny

OTÁZKY ROVNOSTI MUŽŮ A ŽEN

Stejný plat za práci stejné hodnoty: → Ne
Klauzule o diskriminaci v práci: → Ano
Stejné příležitosti pro povýšení žen: → Ne
Stejné příležitosti pro školení a přeškolení žen: → Ne
Zaměstnanec odborů pro rovnost pohlaví na pracovišti: → Ne
Klauzule o sexuálním obtěžování v práci: → Ne
Klauzule o násilí v práci: → Ano
Speciální volno pro pracovníky, kteří jsou objektem domácího násilí nebo hrubosti ze strany intimního partnera: → Ne
Podpora pro zaměstnankyně s postižením: → Ne
Monitorování rovnosti pohlaví: → Ne

PRACOVNÍ SMLOUVY

Odstupné po 5 letech v zaměstnání (procento měsíčního platu): → 400 %
Odstupné po jednom roce v zaměstnání (procento měsíčního platu) → No provision %
Zaměstnanci pracující na částečný úvazek vyloučeni z ustanovení: → Ne
Ustanovení o zaměstnancích pracujících na částečný úvazek: → Ne
Učni vyloučeni z ustanovení: → Ne
Brigádníci/studentské práce vyloučeni z ustanovení: → Ne

PRACOVNÍ HODINY, PLÁNY A DOVOLENÉ

Pracovní hodiny za týden: → 40.0
Maximum přesčasů: → 8.0
Placená zákonná dovolená: → 25.0 dny
Placená zákonná dovolená: →  týdny
Maximální počet nedělí/státních svátků, během kterých může zaměstnanec pracovat: → 
Placené volno pro aktivity odborů: → 2.0 dny
Ustanovení o flexibilní pracovní smlouvě: → Ne

MZDY

Mzdy definované na základě mzdových tabulek: → No
Úpravy kvůli rostoucím životním nákladům: → 

Narůst mzdy:

Prémie za večerní nebo noční práci:

Prémie za večerní nebo noční práci: → 120 % základní mzdy
Prémie pouze za noční práci: → Ano

Prémie za práci přesčas:

Prémie za práci v neděli:

Prémie za práci v neděli: → 140 %

Příplatek za docházení do práce:

Příplatek za služební roky:

Příplatek za služební roky: → 400.0 % základní mzdy
Příplatek za služební roky po: → 5 let služby

Stravenky:

Stravenky poskytnuté: → Ano
Příplatek poskytnutý na jídlo: → Ne
Právní pomoc zdarma: → Ne
Loading...