KOLEKTIVNÍ DOHODA VYŠŠÍHO STUPNĚ

New90

uzavřená mezi

Odborovým svazem státních orgánů a organizací, zastoupeným předsedou Bc. Pavlem Bednářem,

Českomoravským odborovým svazem civilních zaměstnanců armády, zastoupeným předsedkyní Mgr. Renatou Kořínkovou,

Odborovým svazem zdravotnictví a sociální péče ČR, zastoupeným předsedkyní Bc. Dagmar Žitníkovou,

Českomoravským odborovým svazem pracovníků školství, zastoupeným předsedou Mgr. Františkem Dobšíkem,

Asociací samostatných odborů ČR, zastoupenou předsedou Bohumírem Dufkem

na straně jedné

a

Vládou České republiky, zastoupenou předsedou vlády Ing. Andrejem Babišem

na straně druhé

Část první

Předmět kolektivní dohody vyššího stupně

čl. 1

1)Kolektivní dohodu vyššího stupně (dále jen „KDVS") uzavírají smluvní strany podle § 143 odst. 3 písm. b) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen ,,ZSS“). Tato KDVS se vztahuje na státní zaměstnance ve služebním poměru vykonávající ve služebních úřadech státní službu (dále jen „služba").

2)KDVS upravuje práva státních zaměstnanců, jakož i práva a povinnosti smluvních stran. Jejím předmětem je zlepšení zejména sociálních, zdravotních, kulturních podmínek výkonu služby a bezpečnosti a ochrany zdraví při výkonu služby.

3)Strany KDVS dbají o dodržování právních a služebních předpisů upravujících výkon služby.

Část druhá

Práva a povinnosti služebních úřadů a odborových organizací

Čl. 2

Součinnost

1)Odborové organizace, které působí ve služebních úřadech a které jsou sdruženy v odborových svazech, jež jsou smluvní stranou KDVS, jsou oprávněny jednat za podmínek stanovených právními předpisy nebo sjednaných v této KDVS.

2)Odborové organizace se zavazují poskytovat služebním orgánům součinnost k zajištění sociálního smíru, jako předpokladu pro realizaci vzájemných závazků sjednaných touto KDVS.

3)Služební orgány zabezpečí na základě písemných žádostí státních zaměstnanců, kteří jsou členy odborových organizací, výběr odborových členských příspěvků formou srážek z platu nebo náhrady platu, o jejichž provádění služební orgán rozhodl.

Služební orgány zajistí předávání rekapitulace měsíčních srážek odborových členských příspěvků všech odborově organizovaných státních zaměstnanců příslušným odborovým organizacím a pro účely zpracování podkladů pro odpočet od základu daně z příjmu fyzických osob předávání rekapitulace za zdaňovací období předchozího kalendářního roku.

4)Služební orgány jsou povinny poskytnout členům volebních komisí pro volby do orgánů odborových organizací a členům odborových organizací k výkonu jejich činnosti podle ZSS služební volno v nezbytně nutném rozsahu; za dobu uvolnění jim přísluší plat.

5)Členové odborových organizací při výkonu služby nesmějí být pro výkon své činnosti diskriminováni nebo znevýhodněni ani zvýhodněni. Služební orgány nesmí požadovat od státních zaměstnanců údaj o členství v odborové organizaci, není-li to nezbytné s ohledem na uplatnění práv člena odborové organizace.

Čl. 3

Informování, projednání a spolurozhodování

1)Odborové organizace jsou oprávněny projednat se služebním orgánem za uplynulý kalendářní rok vývoj platů, průměrného platu a jejich jednotlivých složek.

2)Služební úřady a odborové organizace se zavazují vzájemně si poskytovat informace týkající se služebních vztahů, zejména v oblasti platů a vzájemně se informovat o svých stanoviscích k návrhům předpisů upravujícím záležitosti vymezené v § 1 ZSS.

3)Odborové organizace informují státní zaměstnance o své činnosti a o závěrech jednání se služebními úřady, a to způsobem v daném služebním úřadu obvyklým, zejména způsobem umožňujícím dálkový přístup.

4)Informováním podle § 129 odst. 3 ZSS se rozumí poskytnutí nezbytných údajů, z nichž je možné jednoznačně zjistit stav oznamované skutečnosti, popřípadě k ní zaujmout stanovisko. Služební úřad je povinen poskytnout odborové organizaci informace v dostatečném předstihu a písemně, aby je odborová organizace mohla posoudit, popřípadě se připravit na projednání a vyjádřit své stanovisko před uskutečněním opatření.

5)Projednáním podle § 129 odst. 2 ve spojení s § 129 odst. 3 ZSS se rozumí jednání mezi služebním úřadem a státními zaměstnanci prostřednictvím odborových organizací, které u něj působí, výměna stanovisek a vysvětlení s cílem dosáhnout shody. Služební úřad je povinen zajistit projednání v dostatečném předstihu a vhodným způsobem, aby odborová organizace mohla na základě poskytnutých informací vyjádřit své stanovisko a služební úřad je mohl vzít v úvahu před uskutečněním opatření. Odborová organizace má při projednání právo obdržet na své stanovisko odůvodněnou odpověď.

6)Služební orgán nesmí bez závažného důvodu spočívajícího ve zvláštní povaze činnosti služebního úřadu narušovat soukromí státního zaměstnance na pracovištích a ve společných prostorách služebního úřadu tím, že podrobuje státního zaměstnance otevřenému nebo skrytému sledování, odposlechu a záznamu jeho telefonických hovorů, kontrole elektronické pošty nebo kontrole listovních zásilek adresovaných

státnímu zaměstnanci. Služební orgán je povinen přímo informovat státní zaměstnance o rozsahu kontroly a způsobech jejího provádění. Zavedení výše uvedených kontrolních mechanismů služební orgán předem projedná s odborovou organizací působící u příslušného služebního úřadu.

7)Odborové organizace spolurozhodují se služebními úřady o čerpání fondu kulturních a sociálních potřeb. Vydávají předchozí souhlas k rozvrhu čerpání dovolené a hromadnému čerpání dovolené státních zaměstnanců na příslušný kalendářní rok.

ČI. 4

Zabezpečení činnosti odborových organizací

1)Služební úřady vytváří podmínky pro řádný výkon činnosti odborových organizací ve smyslu § 141 odst. 2 ZSS zejména tím, že:

a)poskytují odpovídající místnosti vybavené kancelářským nábytkem, spojovací a výpočetní technikou s připojením na intranet a internet a hradí náklady nezbytné na jejich údržbu a technický provoz a náklady na potřebné podklady; odborové organizace zajistí, aby spojovací a výpočetní technika byla použita maximálně efektivně a výhradně pro odborové účely,

b)zřizují poštovní přihrádky pro potřeby odborové organizace na svých podatelnách.

2)Podmínky podle odstavce 1 a další podmínky k zabezpečení činnosti odborových organizací je možné stanovit s přihlédnutím k možnostem služebních úřadů, např. úhrada nákladů na zakoupení odborné literatury, nákladů na dopravu při plnění úkolů odborové organizace podle ZSS, poskytnutí zasedacích místností, učeben, účelových školicích zařízení a jiných podobných zařízení k plnění úkolů odborových organizací.

Část třetí

Práva ze služebního poměru a podmínky výkonu služby

čl. 5

1)Státní zaměstnanci mají právo na vytvoření podmínek pro řádný a bezpečný výkon služby a na vytvoření podmínek výkonu služby s ohledem na jejich rodičovství včetně vytvoření podmínek výkonu služby s ohledem na těhotenství a mateřství státních zaměstnankyň.

2)Služební úřady jsou povinny zajišťovat rovné zacházení se všemi státními zaměstnanci, pokud jde o podmínky výkonu služby, odměňování a jiná peněžitá plnění a plnění peněžité hodnoty, odbornou přípravu a příležitost dosáhnout funkčního nebo

jiného postupu ve služebním poměru; za nerovné zacházení se nepovažuje rozlišování, které stanoví zvláštní právní předpis nebo kdy je pro to věcný důvod spočívající v povaze výkonu služby a který je pro výkon služby nezbytný. Povinností rovného zacházení a zákazu diskriminace se řídí i jednání služebního úřadu a budoucího státního zaměstnance před přijetím do služebního poměru.

3)Nikdo nesmí výkonu práv a povinností vyplývajících ze služebního poměru zneužívat na újmu jiného státního zaměstnance nebo k ponižování jeho lidské důstojnosti.

4)Služební orgán oznámí státnímu zaměstnanci jeho vyslání na služební cestu bez zbytečného odkladu poté, co se o potřebě vyslání na služební cestu dozví.

5)V souvislosti se skončením služebního poměru vydá služební orgán státnímu zaměstnanci služební posudek, a to do 15 dnů od požádání, nejdříve však 15 dnů před skončením služebního poměru, nedohodne-li se se státním zaměstnancem jinak.

6)Odborová organizace může služební orgán požádat o zavedení pružného rozvržení služební doby, a to pro všechny státní zaměstnance, u nichž to nebrání řádnému plnění úkolů služebního úřadu.

ČI. 6

Dovolená státních zaměstnanců

Vyčerpalili státní zaměstnanec v příslušném kalendářním roce nejméně 4 týdny dovolené, může služební orgán převést s přihlédnutím k oprávněným zájmům státního zaměstnance na základě jeho písemné žádosti nevyčerpanou část dovolené za kalendářní rok, na kterou vzniklo právo v příslušném kalendářním roce, do následujícího kalendářního roku.

ČI. 7

Sladění rodinného a osobního života státních zaměstnanců s výkonem služby

a výkon služby z jiného místa

1)Smluvní strany budou ve smyslu § 117 ZSS podporovat možnost sjednání dohody mezi služebními orgány a státními zaměstnanci o výkonu služby z jiného místa, než je místo, v němž státní zaměstnanec pravidelně vykonává službu, pokud to nebude bránit řádnému plnění úkolů služebního úřadu a nebude se jednat o správní činnosti podle § 2 nařízení vlády č. 144/2015 Sb., o výkonu státní služby z jiného místa a pravidlech pro vytvoření předpokladů sladění rodinného a osobního života s výkonem státní služby.

2)Služební úřady se při vytváření podmínek pro sladění rodinného a osobního života státních zaměstnanců s výkonem služby zaměří zejména na potřeby státních zaměstnanců uvedených v § 116 odst. 2 ZSS a na potřeby dalších státních

zaměstnanců související s péčí o osoby blízké, u nichž to vyžaduje jejich zdravotní stav, věk či jiný objektivní důvod.

ČI. 8

Množství služebních úkolů a služební tempo

1)Představení jsou povinni při určení množství služebních úkolů respektovat předpisy k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při výkonu služby a zohlednit čas na jídlo, oddech a přirozené potřeby státních zaměstnanců.

2)V případě osob se zdravotním postižením se výše uvedené přizpůsobí jejich zdravotnímu stavu na základě lékařského posudku o zdravotní způsobilosti vydaného poskytovatelem pracovnělékařských služeb.

3)Množství služebních úkolů a služební tempo v jednotlivých útvarech služebních úřadů budou služební úřady projednávat s odborovými organizacemi na základě žádosti státních zaměstnanců.

Část čtvrtá

Platy

ČI. 9

Smluvní strany se dohodly, že nejpozději do konce prvního kalendářního čtvrtletí zahájí vyjednávání ve věci valorizace platových tarifů státních zaměstnanců na následující kalendářní rok.

Část pátá

Sociální podmínky státních zaměstnanců

čl. 10

1)Odborové organizace budou v oblasti sociálních podmínek státních zaměstnanců poskytovat podporu konkrétním opatřením a další součinnost.

2)Služební úřady poskytnou státním zaměstnancům na základě jejich oznámení o osobních důvodech, bez povinnosti předložení dokladu o důvodu nepřítomnosti, indispoziční volno v rozsahu 5 dnů v průběhu kalendářního roku. Státní zaměstnanec je povinen oznámit čerpání indispozičního volna neprodleně poté, co jeho potřeba vznikne.

3)Státním zaměstnancům, kteří mají stanovenou služební dobu nebo povolenou kratší služební dobu rozvrženou jinak než do pětidenního pracovního týdne, se poskytne v kalendářním roce tolik pracovních dnů indispozičního volna, na kolik pracovních dnů v týdnu je rozvržena jejich služební doba.

4)Za dobu čerpání indispozičního volna se plat nekrátí.

ČI. 11

Odměny k životním a služebním výročím

1)Služební úřady poskytnou státním zaměstnancům z rozpočtových prostředků odměny v této výši:

a)Odměny ke služebnímu výročí:

-státnímu zaměstnanci bude vyplacena odměna při dovršení doby trvání služebního poměru 10 let ve výši 5 000,- Kč,

-státnímu zaměstnanci bude vyplacena odměna při dovršení doby trvání služebního poměru 20 let ve výši 10 000,- Kč,

-státnímu zaměstnanci bude vyplacena odměna při dovršení doby trvání služebního poměru 30 let ve výši 15 000,- Kč,

-státnímu zaměstnanci bude vyplacena odměna při dovršení doby trvání služebního poměru 40 let ve výši 20 000,- Kč.

b)Odměny k životnímu výročí:

-při dovršení 40 let věku bude státnímu zaměstnanci poskytnuta odměna ve výši 5 000,- Kč za podmínky, že služební poměr státního zaměstnance trval nejméně 5 let,

-při dovršení 50 let věku bude státnímu zaměstnanci poskytnuta odměna ve výši 8 000,- Kč za podmínky, že služební poměr státního zaměstnance trval nejméně 5 let,

při dovršení 60 let věku bude státnímu zaměstnanci poskytnuta odměna ve výši 10 000,- Kč za podmínky, že služební poměr státního zaměstnance trval nejméně 5 let.

c) Odměny při prvním skončení služebního poměru po přiznání invalidního důchodu pro invaliditu třetího stupně nebo po nabytí nároku na starobní důchod:

-státnímu zaměstnanci bude vyplacena odměna ve výši 5 000,- Kč, trval-li jeho služební poměr nejméně 5 let,

-státnímu zaměstnanci bude vyplacena odměna ve výši 10 000,- Kč, trvalili jeho služební poměr nejméně 10 let,

-státnímu zaměstnanci bude vyplacena odměna ve výši 15 000,- Kč, trval-li jeho služební poměr nejméně 15 let.

2)Pro účely vzniku nároku na odměnu se do doby trvání služebního poměru státního zaměstnance započítává doba trvání pracovního poměru, který vzniku služebního poměru bezprostředně předcházel, a to ve správních úřadech, které jsou dle § 4 odst. 1 ZSS služebními úřady, a ve státních orgánech nebo právnických osobách, které jsou služebními úřady dle § 4 odst. 2 ZSS.

3)Nárok na odměnu vzniká státnímu zaměstnanci, jehož služební výročí, životní výročí nebo první skončení služebního poměru po přiznání invalidního důchodu pro invaliditu třetího stupně nebo po nabytí nároku na starobní důchod nastane v době účinnosti této KDVS.

4)Odměna se vyplatí v nejbližším výplatním termínu určeném ve služebním úřadu pro výplatu platu.

ČI. 12

Péče o státní zaměstnance

Služební úřady podle svých provozních možností zabezpečí zejména:

a)vybavení služebních úřadů kuchyňkami nebo kuchyňskými kouty, hygienickými potřebami a poskytování ochranných nápojů,

b)přijetí vhodných opatření, včetně případné úpravy rozvržení služební doby nebo sjednání dohody o výkonu služby z jiného místa, pro případy, kdy teplota v objektu, ve kterém státní zaměstnanec vykonává službu, dosáhne 28 stupňů Celsia a více, a to v kolektivní dohodě, nebo na podnět státních zaměstnanců tam, kde nepůsobí odborová organizace,

c)potřebnou vybavenost a kulturu pracovního prostředí, včetně optimálního pracovního prostoru, a v případě potřeby bezbariérový přístup,

d)úhradu nákladů na očkování státních zaměstnanců proti infekční hepatitidě A a B, chřipce, klíšťové encefalitidě, a to na jejich žádost a s ohledem na účelnost očkování ve vztahu k riziku ohrožení zdraví při výkonu služby,

e)vytvoření podmínek pro sportovní aktivity státních zaměstnanců a možnost bezplatného využití svých sportovišť a sportovních zařízení státními zaměstnanci mimo dobu výkonu služby a jejich rodinnými příslušníky; poskytnutí neplaceného služebního volna v nezbytně nutném rozsahu k činnosti při akci pořádané služebním

úřadem státním zaměstnancům - organizátorům akce a státním zaměstnancům, kteří se akce účastní, a to i jako zástupci svého služebního úřadu na akci pořádané jiným služebním úřadem, pokud tomu nebrání vážné provozní důvody na straně služebního úřadu,

f)možnost využití svých rekreačních zařízení pro rodinnou rekreaci státními zaměstnanci a jejich rodinnými příslušníky. Cena jednotlivých rekreačních poukazů bude stanovena na základě objektivně vynaložených přímých nákladů jednotlivých rekreačních zařízení při zohlednění daně z přidané hodnoty. Pro zabezpečení kontroly tvorby cen rekreačních poukazů umožní služební orgán zástupci odborové organizace nahlédnutí do materiálů, které byly použity pro tvorbu ceny poukazu,

g)stravování důchodcům - bývalým státním zaměstnancům, pokud to umožňují provozní podmínky a finanční zdroje služebního úřadu, v souladu s vyhláškou č. 430/2001 Sb., o nákladech na závodní stravování a jejich úhradě v organizačních složkách státu a státních příspěvkových organizacích, ve znění pozdějších předpisů, a pobyt v rekreačních zařízeních v případě volné kapacity za stejnou cenu jako u státních zaměstnanců.

ČI. 13

Poskytování příspěvků z FKSP

1)Smluvní strany mohou sjednat zásady poskytování příspěvků státním zaměstnancům v souladu s vyhláškou č. 114/2002 Sb., o fondu kulturních a sociálních potřeb, ve znění pozdějších předpisů.

2)Služební úřady vytváří podmínky pro stravování státních zaměstnanců ve smyslu § 69 zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů, v souladu s vyhláškou č. 430/2001 Sb., o nákladech na závodní stravování a jejich úhradě v organizačních složkách státu a státních příspěvkových organizacích, ve znění pozdějších předpisů.

Část šestá

Bezpečnost výkonu služby, ochrana zdraví

či. 14

1)Služební úřady jsou povinny zajistit bezpečnost a ochranu zdraví státních zaměstnanců při výkonu služby s ohledem na rizika možného ohrožení jejich života a zdraví, která se týkají výkonu služby.

2)Služební úřady provedou 1x ročně, v prvním pololetí kalendářního roku, za účasti odborových organizací, komplexní prověrky stavu bezpečnosti a ochrany zdraví při

výkonu služby. U zjištěných závad stanoví termíny a konkrétní odpovědnost za jejich odstranění a výsledky závěrů realizace prověrky projednají za účasti zástupců odborových organizací. Do doby odstranění závad budou služebním úřadem přijata preventivní opatření, která vedou k minimalizaci rizik.

3)Prověrku podle odstavce 2 provede služební úřad bezodkladně i po vyhlášení nouzového stavu, stavu pandemické pohotovosti, případně mimořádných opatření podle zákona o ochraně veřejného zdraví nebo podle zákona o mimořádných opatřeních při epidemii onemocnění COVID-19 a o změně některých souvisejících zákonů z důvodu ohrožení zdraví a životů osob (dále jen opatření), majíli vliv na činnost služebního úřadu a plnění služebních úkolů. Prověrka se provádí pouze jednou, nejsouli opatření vyhlášena z jiného důvodu. Povinnost služebního úřadu se považuje za splněnou, i pokud prověrku s přihlédnutím k vyhlášeným opatřením provedl v řádném termínu podle odstavce 2. Při vyhlášení opatření uvedených ve větě první služební úřad využije zejména výkonu služby z jiného místa a dalších opatření směřujících ke snížení zdravotních rizik, a to v rozsahu, při kterém bude zachována akceschopnost služebního úřadu v návaznosti na plnění služebních úkolů.

Část sedmá

Stížnosti a kolektivní spory

ČI. 15

1)Státní zaměstnanec může podat ve věcech výkonu služby a ve věcech služebního poměru písemnou stížnost služebnímu orgánu. Stížnost státního zaměstnance musí být vyřízena písemně nejpozději do 30 dnů od jejího podání.

2)Služební orgán nebo představený je povinen projednat se státním zaměstnancem nebo na jeho žádost i s odborovou organizací stížnost státního zaměstnance ve věcech podle odstavce 1.

3)Státní zaměstnanec je oprávněn požádat odborovou organizaci o pomoc s řešením své stížnosti nebo námitek podaných služebnímu orgánu.

Část osmá

Závěrečná ustanovení

ČI. 16

1) Dodržování závazků sjednaných v této KDVS se smluvní strany zavazují kontrolovat průběžně.

2)K ujednáním kolektivních dohod, která upravují práva státních zaměstnanců v menším rozsahu než tato KDVS, se nepřihlíží.

3)Práva, která vznikla z kolektivních dohod jednotlivým státním zaměstnancům, se uspokojují jako ostatní práva státních zaměstnanců.

4)Spory vyplývající z plnění této KDVS budou řešeny jednáním smluvních stran s cílem dospět k dohodě v zájmu dosažení sociálního smíru.

5)Smluvní strany si sjednaly možnost změny a doplnění této KDVS v rozsahu třetí, čtvrté, páté a šesté části ve smyslu § 8 odst. 5 zákona č. 2/1991 Sb., o kolektivním vyjednávání, ve znění pozdějších předpisů.

6)Tato KDVS je vyhotovena v 6 stejnopisech s platností originálu. Každý účastník smluvních stran obdrží po jednom originálu.

7)Tato KDVS nabývá platnosti dnem podpisu obou smluvních stran. Účinnosti nabývá dnem 1.1. 2022 a uzavírá se na dobu do 31. 12. 2022. Účinnost KDVS se prodlouží vždy o jeden kalendářní rok, pokud jedna ze smluvních stran nedoručí druhé smluvní straně písemné oznámení, že si nepřeje účinnost KDVS dále prodloužit. Toto oznámení je povinna jedna smluvní strana doručit druhé smluvní straně nejpozději jeden kalendářní měsíc před skončením účinnosti této KDVS, jinak se k němu nepřihlíží. Takto může být účinnost KDVS prodloužena nejvíce dvakrát.

V Praze dne 4. října 2021

za Vládu České republiky

za Odborový svaz státních orgánů a organizací

za Českomoravský odborový svaz civilních zaměstnanců armády

za Odborový svaz zdravotnictví a sociální péče ČR

za Českomoravský odborový svaz pracovníků

školství

za Asociaci samostatných odborů ČR

kolektivni_dohoda_vyssiho_stupne_2021 - 2022

Datum zahájení: → 2022-01-01
Datum ukončení: → 2022-12-31
Název odvětví: → Veřejná správa a obrana, policie, činnosti zájmových skupin a sociálních pojišťoven
Věřejný/soukromý sektor: → Ve veřejném sektoru
Uzavřeny (kým):
Název společnosti: → 
Název odborových svazů: →  OS SOO - Odborový svaz státních orgánů a organizací, ČMOSA - Českomoravského Odborového Svazu Civilních Zaměstnanců Armády, OSZSP ČR - Odborový svaz zdravotnictví a sociální péče České republiky, PŠ - Českomoravský Odborový Svaz Pracovníků Školství, ASO - Asociace samostatných odborů

NEMOC A INVALIDITA

Maximum dní placené dovolené během nemoci: → 5 dny
Opatření týkající se návratu do práce po dlouhé nemoci, např. léčba rakoviny: → Ne
Placené menstruační volno: → Ne
Plat v případě invalidity následkem pracovního úrazu: → Ne

ZDRAVÍ, BEZPEČNOST A LÉKAŘSKÁ PÉČE

Sjednaná lékařská péče: → Ne
Sjednaná lékařská péče pro příbuzné: → Ne
Sjednaný příspěvek na zdravotní pojištění: → Ne
Sjednané zdravotní pojištění pro příbuzné: → Ne
Sjednaná zdravotní a bezpečnostní opatření: → Ano
Sjednané zdravotní a bezpečnostní školení: → Ne
Poskytnutý ochranný oděv: → Ne
Pravidelné nebo roční lékařské prohlídky nebo návštěvy poskytnuté zaměstnavatelem: → Ne
Monitorování pohybového zatěžování na pracovištích, profesních rizik a/nebo vztahu mezi prací a zdravím: → The relationship between work and health
Finanční podpora na pohřeb: → Ne

Organizace práce a rodiny

Zabezpečení zaměstnání po mateřské dovolené: → 
Zákaz diskriminace v souvislosti s mateřstvím: → 
Zákaz uložit povinnost těhotné nebo kojící zaměstnankyni vykonávat nebezpečnou nebo zdraví neprospěšnou práci: → 
Posouzení rizik ohrožující bezpečnost a zdraví na pracovišti pro těhotné nebo kojící ženy: → 
Dostupnost alternativ k nebezpečné nebo zdraví škodlivé práci pro těhotné nebo kojící ženy: → 
Pracovní volno z důvodu předporodních lekařských prohlídek: → 
Zákaz prověřování těhotenství před podepsaním pracovní smlouvy: → 
Zákaz prověřování těhotenství před povyšením: → 
Vybavení pro kojící matky: → Ne
Zaměstnavatelem poskytnuté zařízení pro péči o děti: → Ano
Zaměstnavatelem dotované zařízení pro péči o děti: → Ne
Pěněžní dotace na vzdělávání dětí: → Ne

OTÁZKY ROVNOSTI MUŽŮ A ŽEN

Stejný plat za práci stejné hodnoty: → Ano
Speciální odkaz na pohlaví při rovnosti platů: → Ne
Klauzule o diskriminaci v práci: → Ano
Stejné příležitosti pro povýšení žen: → Ne
Stejné příležitosti pro školení a přeškolení žen: → Ne
Zaměstnanec odborů pro rovnost pohlaví na pracovišti: → Ne
Klauzule o sexuálním obtěžování v práci: → Ne
Klauzule o násilí v práci: → Ne
Speciální volno pro pracovníky, kteří jsou objektem domácího násilí nebo hrubosti ze strany intimního partnera: → Ne
Podpora pro zaměstnankyně s postižením: → Ne
Monitorování rovnosti pohlaví: → Ne

PRACOVNÍ HODINY, PLÁNY A DOVOLENÉ

Placená zákonná dovolená: → -9.0 dny
Placená zákonná dovolená: → -9.0 týdny
Placené volno pro aktivity odborů: →  dny
Ustanovení o flexibilní pracovní smlouvě: → Ano

MZDY

Mzdy definované na základě mzdových tabulek: → No
Úpravy kvůli rostoucím životním nákladům: → 

Narůst mzdy:

Příplatek za služební roky:

Příplatek za služební roky: → CZK 5000.0 měsičně
Příplatek za služební roky po: → 10 let služby

Stravenky:

Stravenky poskytnuté: → Ano
Příplatek poskytnutý na jídlo: → Ne
Právní pomoc zdarma: → 
Loading...