Kolektivní smlouva vyššího stupně pro odvětví dřevozpracujícího, nábytkářského, spotřebního průmyslu a lesního hospodářství v ČR

Untitled Document

Hlava I.

Článek I. Úvodní ustanovení

1) Tato kolektivní smlouva vyššího stupně je závazná:

a) Pro zaměstnavatele ve dřevozpracujícím, nábytkářském, spotřebním průmyslu a lesním hospodářství, kteří jsou členy Svazu zaměstnavatelů dřevozpracujícího průmyslu (dále jen zaměstnavatelé) jejichž seznam je uveden v příloze č. 1, která je neoddělitelnou součástí této smlouvy.

b) Pro zaměstnance, kteří jsou u uvedených zaměstnavatelů v pracovním poměru.

c) Zaměstnavatelé uznávají orgány OS DLV (výbor základní organizace, Sdružení ZO OS, vytvořené dle jeho statutu a stanov OS), jako představitele zaměstnanců v kolektivním vyjednávání, pokud při působení více odborových svazů u téhož zaměstnavatele nedojde mezi nimi k jiné dohodě.

2) Závazky a nároky vyplývající z této kolektivní smlouvy jsou stanoveny jako minimální nebo maximální, podle znění konkrétních ustanovení a v podnikové kolektivní smlouvě nemohou být sjednány nižší než v této kolektivní smlouvě.

3) Působí-li u zaměstnavatele více odborových organizací, uzavírá se jedna podniková kolektivní smlouva, nedohodnou-li se smluvní strany jinak.

4) Pokud v době platnosti této kolektivní smlouvy dojde k tomu, že by se některá část této smlouvy dostala do rozporu se zákonem, nebo jiným obecně závazným právním předpisem, stane se tato část neplatnou. Výklad jednotlivých ustanovení provedou v případě pochyb oprávnění představitelé obou smluvních stran společně.

5) Tato kolektivní smlouva vyššího stupně bude neprodleně po podpisu odevzdána prostřednictvím Svazu zaměstnavatelů dřevozpracujícího průmyslu k uložení a registraci na Ministerstvu práce a sociálních věcí.

6) Smluvní strany vydají společným nákladem tuto Kolektivní smlouvu vyššího stupně. Smluvní strany zabezpečí distribuci svým členským organizacím .

Článek II. Zástupci zaměstnavatele a zaměstnanců

1) Zaměstnavatel se zavazuje jednat ve věcech kolektivní smlouvy s každým, kdo k tomu bude příslušným odborovým orgánem písemně pověřen. Toto pověření se nevyžaduje při osobní účasti předsedy OS DLV.

2) Příslušný odborový orgán se zavazuje jednat ve věcech kolektivní smlouvy s každým, kdo k tomu bude statutárním orgánem zaměstnavatele písemně pověřen. Toto pověření se nevyžaduje při osobní účasti člena statutárního orgánu zaměstnavatele.

Článek III. Vztahy smluvních stran

1) Odborové organizace se zavazují:

a) Plně respektovat postavení a pravomoci zaměstnavatele, vyplývající z právních předpisů a této smlouvy,

b) plně respektovat záměry zaměstnavatele sledující prosperitu, technický, ekonomický a sociální rozvoj firmy,

c) zvát zaměstnavatele na jednání odborových orgánů k řešení záležitostí společného zájmu,

d) členské schůze ZO OS DLV budou v jednosměnných provozech konány mimo pracovní dobu,

e) v součinnosti se zaměstnavatelem působit při smírném řešení pracovněprávních sporů,

f) poskytnout zaměstnavatelům účinnou odbornou pomoc při školení a výcviku odborových funkcionářů a zástupců zaměstnanců pro bezpečnost práce a ochranu zdraví při práci, případně při organizaci, přípravě a provádění prověrek bezpečnosti práce a ochrany zdraví při práci,

g) odborový svaz prostřednictvím základních odborových organizací poskytne zaměstnavatelům účinnou pomoc při přípravě a organizování voleb zástupců zaměstnanců v dozorčích radách společností v dohodnutých případech,

h) příslušný odborový orgán se zavazuje pracovat s poskytnutými informacemi tak, aby nebylo porušeno právo zaměstnavatele i jednotlivého zaměstnance na ochranu důvěrných informací a nést plnou odpovědnost za nakládání s těmito údaji.

2) Zaměstnavatelé se zavazují:

a) Informovat příslušný odborový orgán o všech náležitostech, vyplývajících z platného znění ZP a plnění sociálního programu,

b) poskytovat pro potřeby jednání příslušného odborového orgánu (VZO) bezplatně místnost - po dohodě v podnikové kolektivní smlouvě,

c) poskytovat pro potřebu VZO bezplatně v nezbytně nutné míře a po vzájemné dohodě technické prostředky (rozmnožovací a kopírovací stroj, fax, telefon),

d) poskytovat k jednání členské schůze ZO OS DLV bezplatně podle potřeby vhodnou místnost podle dohody v podnikové kolektivní smlouvě,

e) v součinnosti s odborovou organizací zajistit v případě potřeby na svůj náklad konání veřejné schůze všech zaměstnanců,

f) umožnit funkcionářům a pracovníkům OS DLV ve vzájemně dohodnutém termínu, tak aby nedošlo k narušení plynulosti výroby a činností souvisejících s podnikatelskými aktivitami zaměstnavatele, vstup do svých prostor a provozoven (§22 ZP) a poskytnout jim potřebnou součinnost. Funkcionáři a pracovníci Odborového svazu budou respektovat případný doprovod ze strany zaměstnavatele,

g) na pozvání příslušného odborového orgánu se zúčastnit jeho jednání,

h) není-li v podnikové kolektivní smlouvě uvedeno jinak a požaduje-li ZO OS vybírání členských příspěvků formou srážek ze mzdy a předá-li písemný souhlas jednotlivých zaměstnanců s těmito srážkami, provádět srážkou ze mzdy úhradu příslušných členských příspěvků, do deseti dnů od výplatního termínu je poukázat na účet ZO OS a ZO OS předat jmenný seznam zaměstnanců s uvedenou výší provedených srážek,

i) za zdaňovací období předchozího kalendářního roku provede rekapitulaci sražených členských příspěvků jednotlivě za každého člena příslušné ZO OS DLV tak, aby toto mohlo být po potvrzení ZO OS DLV podkladem pro účely odpočtu od základu daně z příjmu fyzických osob ve smysli §15 odst.11 zák.č.586/1992 Sb. v platném znění,

j) pokud jej vydávají, vyhradit v podnikovém zpravodaji nebo obdobném tisku prostor pro odborové záležitosti v rozsahu dle vzájemné dohody,

k) umožnit, aby odborová organizace na své náklady v jeho prostorách umístila své informační vývěsky na místech stanovených ve vzájemné shodě. Bližší podrobnosti lze dohodnout v podnikové kolektivní smlouvě.

3) Zaměstnavatel projedná s výborem ZO zejména:

a) Všechny případy rozvázání pracovního poměru podle §46,odst.1a)-d) platného znění ZP nejpozději ve lhůtě 14 dní před nabytím účinnosti,

b) opatření, která se týkají většího počtu zaměstnanců, strukturálních změn zaměstnavatele, především v těch oblastech, které mají vliv na zaměstnanost.
Za větší počet zaměstnanců se považuje vždy více než:

• pět zaměstnanců u zaměstnavatele zaměstnávajícího do 20 zaměstnanců

• deset zaměstnanců u zaměstnavatele zaměstnávajícího od 21 do 100 zaměstnanců

• 10 % zaměstnanců u zaměstnavatele zaměstnávajícího od 101 do 300 zaměstnanců

• třicet zaměstnanců u zaměstnavatele zaměstnávajícího více než 300 zaměstnanců

uvedený počet zaměstnanců se vztahuje i na organizační jednotky zaměstnavatele, pokud tvoří ucelenou část,

c) výši náhrady škody způsobené zaměstnancem zaměstnavateli, pokud bude na něm vymáhána, s výjimkou náhrady škody vyrobením zmetku nebo náhrady škody nepřesahující 1000,-Kč.

Článek IV. Zaměstnanost a pracovní poměr

1) Vznik, změna a skončení pracovního poměru se řídí Zákoníkem práce v platném znění.

2) V podnikové kolektivní smlouvě lze dohodnout seznamy profesí a pracovišť, které jsou nezbytné pro plnění základních činností zaměstnavatelů a na nichž nebudou uzavírány opakované pracovní poměry na dobu určitou.

3) Zaměstnávání zaměstnanců prostřednictvím agentur práce se řídí ustanovením § 38a a 38b ZP. V PKS lze blíže vymezit rozsah agenturního zaměstnávání.

4) Zaměstnavatelé zajistí, aby každý zaměstnanec při nástupu do práce byl prokazatelně seznámen s:

- s pracovním zařazením a mzdovými podmínkami,

- pracovní náplní jeho činnosti,

- bezpečnostními předpisy týkajícími se jeho práce,

- zvláštnostmi pracoviště,

- pracovním řádem, pokud je vydán,

- kolektivní smlouvou.

Tento závazek se vztahuje i na změny, které se vyskytnou po nástupu zaměstnance do práce a to v termínu do 1 měsíce od vzniku změny (§32, odst.3 ZP).

5) Dojde -li k rozvázání pracovního poměru z důvodů uvedených v Zákoníku práce § 46 odst. 1 písm a) - c), bude zaměstnancům nejpozději v nejbližším obvyklém výplatním termínu vyplaceno odstupné ve smyslu zákona, bez ohledu na to, zda bude zaměstnanci dána výpověď, nebo z těchto důvodů dojde k dohodě o rozvázání pracovního poměru.

6) Zaměstnavatelé se zavazují, že zaměstnanci, který je ve výpovědní lhůtě podle ZP § 46 odst. 1 písm. a) - d), a který projeví zájem o uzavření dohody o rozvázání pracovního poměru z téhož důvodu před skončením výpovědní lhůty, vyhoví, pokud tomu nebrání vážné důvody.

7) Zaměstnanci, s nímž je rozvazován pracovní poměr výpovědí podle § 46 odst. 1 písm. a)-c) ZP, nebo dohodou o rozvázání pracovního poměru z téhož důvodu, bude poskytnuto odstupné podle ZP. Podnikové kolektivní smlouvy mohou stanovit další navýšení odstupného.

Článek V. Pracovní doba

1) Týdenní pracovní doba činí max. 37,5 hodin (s výjimkou organizací družstevního charakteru). U organizací, kde byla dosud sjednána podnikovou kolektivní smlouvou pracovní
doba 40 hodin bude týdenní pracovní doba činit 37,5 hodiny bez snížení mzdy, nebude-li v podnikové kolektivní smlouvě sjednáno jinak.

2) U zaměstnanců mladších 16-ti let činí nejvýše 30 hodin týdně, přičemž denní pracovní doba nesmí převýšit 6 hodin. Zaměstnavatel může se zaměstnancem na jeho žádost, nebrání-li tomu vážné pracovní důvody, dohodnout kratší pracovní dobu (tzv. zkrácený úvazek).

3) U zaměstnanců ve věku od 16 do 18 let bude na požádání zaměstnance sjednána pracovní doba (úvazek) maximálně na 35 hodin týdně a 7 hodin na den.

4) Pracovní doby ve vícesměnných režimech lze sjednat v podnikových kolektivních smlouvách.

5) Zaměstnancům na pracovištích určených zaměstnavatelem, kde dochází k mimořádnému znečištění, lze dohodnout v podnikové kolektivní smlouvě přiměřenou dobu na očistu v rámci pracovní doby.

6) Nastane-li zaměstnavateli nutnost zavedení nerovnoměrného rozvržení pracovní doby ve vazbě na nerovnoměrnost odbytu produkce či dodávek surovin v průběhu roku, dodrží následující podmínky:

- efektivnost využití nerovnoměrného rozvržení pracovní doby,

- ve dnech, kdy zaměstnanec pracuje v režimu zvýšené týdenní pracovní doby, nelze mu nařídit práci přesčas bez jeho souhlasu.

7) Při nerovnoměrném rozvržení pracovní doby není přípustná jednotlivá směna delší než 12 hodin. Rozvrh směn musí být rozepsán tak, aby nepřetržitý odpočinek v týdnu během každého období sedmi po sobě jdoucích kalendářních dnů byl nejméně 35 hod.

Článek VI. Dovolená

1) Termín a délku hromadného čerpání dovolené, která nesmí činit více jak 2 týdny (§12 Nař.vlády č.108/94), je povinen oznámit zaměstnavatel zaměstnancům nejpozději 30 dnů před jejich počátkem . Se souhlasem příslušného odborového orgánu lze výjimečně tuto lhůtu zkrátit.

2) Zaměstnancům, jejichž práce podstatně závisí na povětrnostních vlivech, přísluší za každý týden dovolené, čerpané v období s nižší potřebou práce další dovolená v trvání dvou dnů, nejvýše však jeden týden.

Období s nižší potřebou práce se stanovuje od 1. prosince do 31. března následujícího roku.

Článek VII. Noční práce

1) Noční práce se řídí ustanoveními §§ 99; 153,odst.1) a 166, odst.1) platného znění ZP.

Článek VIII. Práce přesčas

Práce přesčas se řídí ustanovením § 96 zákoníku práce.

1) Práci přesčas lze nařídit v rozsahu nejvýše 150 hodin v kalendářním roce. Dále lze dohodnout se zaměstnancem další práci přesčas až do výše 266 hodin za rok (celkem 416 hodin za rok), tj. maximálně v průměru 8 hodin týdně v průběhu 12-ti měsíců.

2) Práci přesčas nařizuje zaměstnavatel prostřednictvím pověřeného vedoucího zaměstnance pouze v souladu se zákoníkem práce.

3) Mzda za práci přesčas bude vyplácena ve výplatě za měsíc, ve kterém byla práce přesčas konána, pokud se zaměstnavatel se zaměstnancem nedohodnou na čerpání náhradního volna.

Článek IX. Překážky v práci

A.) Překážky v práci z důvodu obecného zájmu - výkon odborové funkce:

1) Pověřeným funkcionářům bude poskytnuto pracovní volno s náhradou mzdy k jednání se zaměstnavatelem směřujícímu k přípravě, projednání, schválení nebo změně kolektivní smlouvy a jejímu vyhodnocení prováděnému společně se zaměstnavatelem.

2) Pověřeným funkcionářům bude poskytnuto pracovní volno na dobu nezbytně nutnou s náhradou mzdy v případech vyšetřování pracovních úrazů, provozních nehod a havárií, a rovněž při jejich účasti při provádění jiných šetření bezpečnosti práce a ochrany zdraví při práci, které se uskuteční na základě dohody mezi zaměstnavatelem a odborovou organizací (§25c, odst.5 ZP).

3) Funkcionářům a členům odborového orgánu OS DLV bude po předchozí dohodě se zaměstnavatelem poskytnuto pracovní volno v dohodnutém rozsahu k účasti na jednání odborového orgánu, školeních a seminářích organizovaných OS DLV s náhradou mzdy a požadavkem na refundaci vyplacené náhrady vůči OS DLV, nedohodne-li se ze zaměstnavatelem jinak.

B.) Překážky v práci na straně zaměstnance:

1) Zaměstnanci, který si z rozhodnutí zaměstnavatele nebo po dohodě s ním zvyšuje svoji kvalifikaci formou školení, kursů a studia při zaměstnání, poskytne zaměstnavatel náhradu mzdy ve výši průměrného výdělku na nezbytně nutnou dobu k přednáškám, cvičením a seminářům, jakož i k přípravě a vykonání zkoušek. Zaměstnavatel dále uhradí nezbytné výdaje s tím spojené, t.j. zápisné, kursovné, školní a učební pomůcky, cestovní výdaje a další na základě individuální dohody, uzavřené na základě této smlouvy. V takové dohodě je možno sjednat i další podmínky obou smluvních stran.

2) Důležité osobní překážky v práci:

V případě důležitých přestávek v práci na straně zaměstnance poskytne zaměstnavatel pracovní volno s náhradou mzdy ve výši průměrného výdělku:

Při vlastní svatbě zaměstnance - 2 dny

k účasti na svatbě dítěte - 1 den

k účasti na svatbě rodiče zaměstnance - 1 den

Při úmrtí manžela, manželky, druha, družky, dítěte - 3 dny

Při úmrtí rodičů a sourozenců zaměstnance, rodičů a sourozenců jeho manžela, jakož i manžela sourozence - 1 den

k účasti na pohřbu prarodiče nebo vnuka zaměstnance, nebo osoby blízké, která s ním žila ve společné domácnosti - 1 den

Jestliže zaměstnanec obstarává pohřeb výše uvedených osob další - 1 den

Při bezplatném odběru krve a kostní dřeně - 1 den

k převozu manželky nebo družky ze zdravotnického zařízení po porodu dítěte - 1 den

V ostatních nevyjmenovaných případech bude poskytnuto pracovní volno s náhradou mzdy podle platného předpisu (Nař.vl. č.108/94 Sb.).

3) Zaměstnavatel poskytne, pokud o to požádají, ženám a osamělým mužům, k péči o dítě ve věku do 15 let, neplacené volno v délce l den v měsíci v termínu, na kterém se dohodnou. Zdravotní a sociální pojištění hradí za tento den zaměstnavatel.
Toto volno nelze v měsíci poskytnout v několika částech, ani nelze sčítat nároky z několika měsíců.

4) Zaměstnancům, hodlajícím si zvýšit kvalifikaci nebo vzdělání mimo okruh zájmů zaměstnavatele, budou vytvořeny ze strany zaměstnavatele v mezích možností práce konané zaměstnancem podmínky k takovému zvýšení kvalifikace.

C.) Překážky na straně zaměstnavatele:

1) Nemůže-li zaměstnanec konat práci pro přechodnou závadu způsobenou poruchou na strojním zařízení, kterou nezavinil, v dodávce surovin nebo pohonné síly, chybnými pracovními podklady nebo jinými podobnými provozními příčinami (prostoj) a nebyl-li převeden na jinou práci, přísluší mu náhrada mzdy ve výši 80% průměrného výdělku.

2) Nemůže-li zaměstnanec konat práci v důsledku přerušení práce způsobené nepříznivými povětrnostními vlivy a nebyl-li převeden na jinou práci nebo mu nebylo po dohodě se zaměstnavatelem poskytnuto náhradní volno, přísluší mu náhrada mzdy ve výši 80 % průměrného výdělku.

3) Jestliže byl zaměstnanec v důsledku prostoje převeden na jinou práci mimo rámec jeho pracovní smlouvy, přísluší mu mzda za vykonávanou práci a doplatek do výše průměrného výdělku, pokud dosáhne alespoň průměrného výkonu dosahovaného při této práci.

4) V podnikové kolektivní smlouvě mohou být sjednány podmínky příznivější. Rovněž lze v podnikové kolektivní smlouvě dohodnout, za jakých podmínek a v jakém rozsahu se poskytne zaměstnancům náhrada mzdy v případě živelných pohrom.

Článek X. Bezpečnost a ochrana zdraví při práci

1) Bezpečnost a ochrana zdraví při práci se řídí ustanoveními, obsaženými v části druhé, hlavy páté ZP.

2) V případě úmrtí zaměstnance následkem pracovního úrazu náleží pozůstalým jednorázové odškodnění v dvojnásobné výši stanoveného v § 200 odst. 1 ZP.

Článek XI. Závodní stravování

1) Zaměstnavatelé jsou povinni umožnit zaměstnancům ve všech směnách stravování.

2) V souladu s platnými právními předpisy poskytují zaměstnavatelé zaměstnancům příspěvek na stravování zajišťované prostřednictvím jiných subjektů dle § 24 odst.2, písm.j zákona č. 586/1992 Sb. o daních z příjmu v platném znění (stravenky)v minimální výši 30%. Vyšší příspěvek lze dohodnout v podnikové kolektivní smlouvě.


Článek XII. Zabezpečení sociálních a zdravotních potřeb zaměstnanců

1) Zabezpečení sociálních potřeb a péče o zdraví zaměstnanců bude financováno z prostředků zaměstnavatele nejméně částkou 2 300 Kč v průměru na zaměstnance ročně. Uvedené minimální prostředky budou využity na základě konkretizace v podnikové kolektivní smlouvě nebo jiné písemné dohodě zejména k zajištění:

a) příspěvku na stravování zaměstnanců,

b) regenerace pracovních schopností zaměstnanců, především na zaměstnavatelem organizovanou rehabilitační (rekondiční) péči,

c) zlepšování pracovního prostředí a celkových pracovních podmínek včetně poskytování služeb, sloužících ke snižování nepříznivých vlivů výkonu práce na zaměstnance.

2) Při vytváření sociálního fondu bude zaměstnavatel postupovat v souladu se zákonem a smlouvou o zřízení, zakládací listinou nebo stanovami společnosti a přihlížet ke svým ekonomickým možnostem.

3) Zaměstnavatelé zváží, v případě disponibilních zdrojů, využití možnosti připojištění zaměstnanců. Zejména penzijní připojištění, úrazové a životní připojištění.Výši příspěvku lze dohodnout v podnikové kolektivní smlouvě.

4) Zaměstnavatelé zabezpečí, bude-li to jimi požadováno, vstupní (výstupní) popřípadě jiné zdravotní prohlídky zaměstnanců a v případě, že tyto nebudou hrazeny zdravotní pojišťovnou, uhradí s tím spojené náklady.

5) Zaměstnavatel zajistí bezplatnou závodní lékařskou preventivní péči pro své zaměstnance v rozsahu daném platnými právními předpisy.

6) Zaměstnanci jsou povinni podrobit se vstupním, periodickým, mimořádným a případně výstupním lékařským prohlídkám v termínech dle profesí a rizikovosti pracovišť, stanovených platnými obecně závaznými předpisy a vnitřními předpisy zaměstnavatele. Výstupní lékařská prohlídka se vždy provádí u zaměstnanců konajících rizikové práce (kat. 3,4) - určené takto příslušným pracovištěm Krajské hygienické stanice.

7) Pokud lékařské prohlídky, prováděné v zájmu nebo na pokyn zaměstnavatele a nebudou hrazeny zdravotní pojišťovnou, uhradí je zaměstnavatel.


8) Zaměstnancům, vykonávajícím pracovní činnost na pracovištích specifikovaných zaměstnavatelem jako pracoviště s nebezpečím nákazy klíšťovou encefalitidou, bude umožněno příslušné očkování na žádost zaměstnance. Toto očkování bude zaměstnancům hrazeno příslušným zaměstnavatelem. V podnikové kolektivní smlouvě lze dohodnout bližší podmínky.

Hlava II.

Mzdy

1) Zaměstnancům přísluší za vykonanou práci mzda (nebo plat) splatná v dohodnutém termínu.

2) Mzdou nebo platem se rozumí peněžité plnění nebo plnění peněžité hodnoty za vykonanou práci, poskytované ve formě a výši dohodnuté v pracovní smlouvě, v podnikové kolektivní smlouvě, nebo této smlouvě, popř. stanovené mzdovým nebo platovým výměrem.

3) Zaměstnancům, kterým je přiznána tarifní mzda, bude určen písemně tarifní stupeň, do kterého je zaměstnanec zařazen na základě jím vykonávané pracovní činnosti.

4) O snížení nebo odejmutí některé z nadstavbových složek mzdy musí zaměstnavatel prokazatelně informovat zaměstnance po skončení časového období ( měsíc,čtvrtletí apod.), za které zaměstnanci tato nadstavbová složka mzdy přísluší, a to neprodleně po vyhodnocení příslušného ukazatele či kritéria.

5) Prémiové řády, směrnice pro poskytování odměn a pro poskytování osobního ohodnocení či jiného způsobu tvorby nadstavbové složky mzdy musí být po projednání s odborovým orgánem v souladu s § 18 zákona č. 1/1992 Sb. zveřejněny a každý zaměstnanec musí být s uvedenými zásadami odměňování seznámen před jejich uplatněním.

Mzda nesmí být nižší než minimální mzda stanovená touto kolektivní smlouvou pro 37,5 hodinovou týdenní pracovní dobu, a to ve výši:

a) Minimální mzda od 1. ledna 2006 do 30. června 2006 čin'

• 47,70 Kč za každou hodinu odpracovanou zaměstnancem v rámci stanovené pracovní doby,
• 7 570 Kč za měsíc pro zaměstnance odměňovaného měsíční mzdou.

b) Minimální mzda od 1. července 2006 čin'

• 51,30 Kč za každou hodinu odpracovanou zaměstnancem v rámci stanovené pracovní doby,
• 7 955 Kč za měsíc pro zaměstnance odměňovaného měsíční mzdou.

c) procenta z výše uvedených částek pro skupiny zaměstnanců vymezené v platném Nařízení vlády.

Na minimální mzdu má zaměstnanec nárok nezávisle na pracovním zařazení, vykonávané pracovní činnosti a dosažených pracovních výsledcích dle platného Nařízení vlády.

6) Minimální mzdové tarify pro 37,5 hod./pracovní týden se stanovují takto:

Tar. stupeň Od 1. 1. 2006 Od 1.1. 2006 Od 1.7.2006 Od 1.7.2006
  Kč/hodinu Kč/měsíc Kč/hodinu Kč/měsíc
1 47,70 7 570,- 51,30 7 955,-
2 49,60 7 880,- 53,50 8 280,-
3 51,90 8 230,- 55,80 8 650,-
4 54,50 8 650,- 58,70 9 090,-
5 58,20 9 240,- 62,60 9 710,-
6 62,50 9 930,- 67,30 10 440,-
7 67,40 10 710,- 72,70 11 260,-
8 73,20 11 620,- 78,90 12 210,-
9 79,60 12 630,- 85,70 13 270,-
10 87,40 13 860,- 94,00 14 570,-
11 96,70 15 340,- 104,00 16 120,-
12 107,30 17 030,- 115,60 17 900,-

Mzdové tarify v jednotlivých stupních neobsahují příplatky za práci přesčas, za práci ve ztíženém a zdraví škodlivém pracovním prostředí, za práci v noci a za práci ve svátek (§111, odst.3 ZP). Do mzdy se nezahrnují plnění poskytovaná podle zvláštních předpisů v souvislosti se zaměstnáním, zejména náhrady mzdy, odstupné, cestovní náhrady, odměna za pracovní pohotovost, která se nepovažují za mzdu.

Ostatní případné složky mzdy (např. odměny, prémie, osobní ohodnocení) jsou ve mzdových tarifech obsaženy.

Zařazení činností dle tarifních stupňů zde uvedených odpovídá zařazení činností do tarifního systému podle platného podnikového profesního seznamu-katalogu, viz. např. katalogy prací vydané MPSV ČR - vydavatelství Incotex Brno, či katalogu prací REVA/OLIVA apod.

7) Při jiné délce stanovené pracovní doby než 37,5 hodin týdně, se uvedené hodnoty mzdových tarifů upraví tak, aby z důvodu snižování stanoveného počtu hodin na pracovní týden nedocházelo ke snížení denního výdělku. Stanovenou týdenní pracovní dobou se rozumí úprava pracovní doby, stanovená zaměstnavatelem po projednání s příslušným odborovým orgánem podle ustanovení § 83 a 84 ZP. Přepočet hodnot se neprovádí v případě stanovení individuálního rozvrhu pracovní doby pro jednotlivé
zaměstnance, pokud je snížení týdenní pracovní doby konkrétního zaměstnance provedeno na jeho vlastní žádost.

8) Pokud zaměstnanec v rámci pracovní smlouvy provádí práce zařazené do různých tarifních stupňů, bude jej odměňovat v příslušném období podle tarifního stupně, který v tomto období převládá, nebo průměrným tarifním stupněm, který s ním byl předem dohodnut.

9) Mzdové příplatky

9.1) Zaměstnavatelé, kteří provozují podnikatelskou činnost, jsou povinni podle obecně platných právních předpisů poskytovat příplatky, jejichž minimální výše se stanoví touto Kolektivní smlouvou vyššího stupně takto:

a) za práci v sobotu a neděli............................ 7,- Kč/hod.

b) za práci ve stížených a zdraví škodlivých podmínkách............................ 6,- Kč/hod.

c) za práci ve výškách nad 10 m min............................ 8,- Kč/hod.

d) za noční práci min............................ 9,- Kč/hod.

9.2) V podnikové kolektivní smlouvě lze stanovit poskytování dalších příplatků.

9.3) Příplatky u zaměstnavatelů, kteří neprovádějí podnikatelskou činnost, se řídí zákonem o platu č.143/1992 Sb. v platném znění.

10) Růst mezd

10.1) Zaměstnavatelé se zavazují zajistit zaměstnancům růst nominálních mezd v porovnání s rokem 2005 ve výši indexu růstu spotřebitelských cen dle údajů ČSÚ, pokud to hospodářské výsledky dovolí.


10.2) V případě,že zaměstnavatelé nebudou moci z ekonomických důvodů dosáhnout stanoveného růstu mezd, bude po projednání se smluvními partnery dohodnut maximální růst mezd, který umožňuje stávající ekonomická situace.


Závěrečná ustanovení

1) Hlava I. a Hlava II. této odvětvové kolektivní smlouvy nabývají platnosti dnem podpisu oběma smluvními stranami s účinností od prvého dne kalendářního měsíce následujícího po podpisu smluvními stranami.

2) Hlava I. této odvětvové kolektivní smlouvy je platná do 31.12.2006 . Nebude-li do tohoto termínu sjednána nová kolektivní smlouva vyššího stupně, zavazují se obě strany jednat s cílem uzavření dodatku o prodloužení termínu platnosti Hlavy I. této kolektivní smlouvy.

3) Hlava II. této odvětvové kolektivní smlouvy je platná do 31.12.2006. Nebude-li do tohoto termínu sjednána nová kolektivní smlouva vyššího stupně, zavazují se obě strany jednat s cílem uzavření dodatku o prodloužení termínu platnosti Hlavy II. této kolektivní smlouvy.

4) Účastníci smlouvy jsou povinni nejméně 60 dní před skončením platnosti Hlavy I. a Hlavy II. zahájit jednání o uzavření nové kolektivní smlouvy vyššího stupně.

5) Práva a povinnosti smluvních stran se řídí v plném rozsahu zákonem o kolektivním vyjednávání.

6) V oblasti vztahů mezi Svazem zaměstnavatelů a OS DLV se obě strany zavazují vzájemně si poskytovat informace, nutné k hodnocení plnění závazků vyplývajících z Hlavy I. A Hlavy II. této kolektivní smlouvy vyššího stupně (Příloha č. 3).

7) Obě smluvní strany se zavazují, že budou bez zbytečného odkladu jednat na základě podnětu druhé strany o změně této smlouvy. Totéž platí, dojde-li k vydání právního předpisu, který bude mít přímý vliv na tuto smlouvu nebo některá její ujednání. Případné změny této KSVS musí mít formu písemného dodatku potvrzeného oběma smluvními stranami.

Přílohy KSVS :

č. 1 Seznam členů SZDP
č. 2 Seznam organizací, ve kterých působí ZO OS DLV
č. 3 Kontrola plnění závazků

V Praze dne 25. dubna 2006

Za Svaz zaměstnavatelů dřevozpracujícího průmyslu

Ing. Tomáš Hrubec v. r.
president SZDP

Za Odborový svaz pracovníků dřevozpracujících odvětví, lesního a vodního hospodářství v ČR

Ing. Rudolf Kyncl v. r.
předseda OS DLV

Příloha č. 1 - Seznam členů SZDP

PODNIK ADRESA PSČ ZN.
AROS INTERIER,v.o.s. Žižkova 55,Plzeň 32015 NP
ASKO,a.s. Fr.Diviše 984,P10-Uhříněves 10400 OST
BESKYDSKÉ PILY,a.s. Ostravice 292,Ostravice 73914 DP
BOHEMIA WOOD Bozděchova 11,P5 15000 DP
CE WOOD, a.s. Zlínské Paseky 3662,Zlín 76001 LH
CENTRAL STICKS,s.r.o. Libčany 225 50322 DP
ČAŇO LIBOR-DŘEVOMAT Zašová 543 75651 DP
ČDZ PRAHA ,a.s. Poupětova 3,P7-Holešovice 17004 DP
DANKO,s.r.o. Hostěradice 168 67171 DP
DH DEKOR, s.r.o. Lnářská 1602, Humpolec 39601 DP
DŘEVOPROVOZ,s.r.o. Skřivánčí 474,Mimoň 47124 DP
DŘEVOSTROJ ČKYNĚ,a.s. DŘEVOZPRACUJÍCÍ Čkyně 38481 OST
DRUŽSTVO A.Sovy 9, Lukavec 39426 DP
GAMEX CB,s.r.o. Průmyslová 2,Č.Budějovice 37021 OST
HOKO-AGRO Bělidlo 361,Horní Benešov 79312 DP
HRBEK A TURTENWALD,s.r.o. Nová Olešná 34,Strmilov 37853 DP
HYKL DŘEVOVÝROBA Horní Sklenov 9,Hukvaldy 73946 DP
ING. JAN NOVOTNÝ Bezručova 187,Mělník 27601 NP
JAKLOVÁ ANNA-KOL.-TRUHL. Kutnohorská 45,P10 10900 NP
JAROMÍR KOVÁŘÍK Pavlice 60 67156 DP
JAVOŘICE,a.s. Ptenský Dvorek 100,Ptení 79843 DP
KUREŠ PAVEL-TRUHLÁŘ Za Zahrady 181,Zásmuky 28144 DP
LESNÍ DRUŽSTVO HÁJ Maletín 20,Zábřeh na Moravě 78901 LH
LESNICKÁ KANCELÁŘ Hradecká 515, Telč 58856 LH
LINETA,a.s. Poupětova 3,P7-Holešovice 17004 DP
MAREK-DŘEVOVÝROBA Nerudova 650,Val.Klobouky 76601 NP
MB TRUHLÁŘSTVÍ, s.r.o. Tirenská 417,Bavorov 38773 DP
MDF-INVEST, a.s. Kubelíkova 35/5,P3 13300 DP
MILAN TŮMA K+T Březová 137/62, Děčín III 40501 DP
MTD-Koleč,s.r.o. Koleč 174,okr.Kladno 27329 DP
NOVÁK COMPANY,s.r.o. Poličná 254,Val.Meziříčí 75701 DP
OTAVA,v.d. Vinařického 374,Písek 39701 NP
PILA CHLUM Chlum 19,Hartmanice 34181 DP
PILA MALIŠ Pržno 183,Frýdek-Místek 73911 DP
PILA MSK,a.s. Velké Karlovice 970,Velké Karlovice 75606 DP
PLOMA,a.s. Velkomoravská 79,Hodonín 69501 DP
PRAGUE POLYEDR,a.s. Nádražní 35,Borohrádek 51724 DP
PROCHÁZKA JIŘÍ-provoz pily Mračská 48,Čerčany 25722 DP
RENO TRUTNOV,s.r.o. Krkonošská 569,Trutnov 5 54102 NP
REPO ZLÍN,s.r.o. Klabalská 5141,Zlín 76001 DP
REXA,v.o.s. Chuchelna 268,Semily 51301 NP
SPOJENÉ KARTÁČOVNY,a.s. Libkovodská 1428,Pelhřimov 39346 OST
SPORTVIA ING. JOSEF ŠRÁMEK Přecechtělova 2229,P5 15500 OST
SPŠ NÁBYTKÁŘSKÁ, SOU a OU Holešovská 394,Bysřice p.Hostýnem 76861 NP
STRÁŽNICKÁ PILA,s.r.o. Veselská 768,Strážnice 69662 DP
STRUNAL,s.r.o. STŘ.ŠK.STAVEBNÍ Petra Bezruče 730,Luby u Chebu 35137 OST
CHOMUTOV Na Moráni 4803,Chomutov 43001 DP
TAMADEX-MIROSLAV ŠTĚPÁN Zbečník 348,Hronov 54931 DP
TILIA,s.r.o. Helvíkovice 23,Žamberk 56401 LH
TRIM,s.r.o. K Pasekám 92/93,Zlín 76001 NP
TRUHLÁŘSTVÍ VANĚK Pavlov 3,Pelhřimov 39301 NP
TRUVAP Martinice 4,Březnice 26272 NP
UNO interiér,s.r.o. Humpolecká 1576,Havlíčkův Brod 58001 NP
VELICH JAN Holetín 40 53971 DP
VVÚD PRAHA,s.p. Na Florenci 7-9,P1 11171 OST
ZDENĚK ZELINKA-GARTEN Mnichov 81,Vrbno p.Pradědem 79326 NP

Příloha č. 2 - Seznam Základních organizací OS DLV odvětví dřevozpracujícího průmyslu

ZÁKLADNÍ ORGANIZACE ADRESA PSČ ZN
AGROP NOVA, a.s. Ptenský dvorek 99, Ptení 79843 DP
ALFA PLYWOOD SOLNICE a.s. Kvasinská 297, Solnice 51701 DP
AMATI - DENAK s.r.o., závod 5 Pouchovská 477, Hradec Králové 50341 SP
AMATI - DENAK s.r.o. Dukelská 24, Kraslice 35825 SP
BESKYDSKÉ PILY, a.s. Ostravice 73914 DP
CARMAN, a.s. Ostrava - Poruba 70800 DP
CARMAN, a.s., provoz 222, závod Uničov Žimrovická 34, Hradec nad Moravicí 74741 DP
CENTROPEN, a.s. 9. května 161, Dačice 38001 SP
ČESKÉ DŘEVAŘSKÉ ZÁVODY Chržínská 625, Velvary 27324 DP
ČESKÉ DŘEVAŘSKÉ ZÁVODY Na Stráži 126, Velký Osek 28151 DP
ČESKÉ DŘEVAŘSKÉ ZÁVODY Chrudimská 303, Čáslav 28624 DP
ČESKÉ DŘEVAŘSKÉ ZÁVODY U Arborky 112, Praha 9 - Satalice 19015 DP
ČESKÉ DŘEVAŘSKÉ ZÁVODY Nádražní 280, Řevničov 27054 DP
DETOA, s.r.o. Albrechtice 46843 SP
DŘEVOKOMBINÁT VRBNO, a.s. Vrbno pod Pradědem 79326 DP
DŘEVOSTROJ, a.s. Čkyně 38481 SP
DŘEVOVÝROBA F. LEDVINA Kostelec nad Orlicí 51741 DP
DYAS Uherský Ostroh 68724 NP
ELK - DOUBRAVA, a.s. Planá nad Lužnicí 39111 DP
FAMILY HOME, s.r.o. Příčná 22, Šumperk 78701 DP
FIRMA STODŮLKA Tlumačov 76362 NP
GAMA, a.s. Ubušínská 20, Jimramov 59242 SP
GAMA, a.s. Masarykova 588, Litomyšl 57001 SP
GAMA, a.s., závod Logarex Rudolfovská 87, České Budějovice 37067 SP
GAMEX CB, s.r.o. Průmyslová 2, České Budějovice 37021 SP
HOLZWERKE WIMMER, s.r.o. Nádražní 66, Ždírec nad Doubravou 58263 DP
INTER INDUSTRY GROUP, a.s. Těšovice 39, pošta Husinec 38421 DP
INTERMONT, s.r.o. Mikuláše Střely 191, Krucemburk 58266 DP
JAVOŘICE, a.s. Mlýnská 543, Bystřice pod Hostýnem 76861 DP
JAVOŘICE, a.s. Ptenský dvorek 100, Ptení 79843 DP
JIHOČESKÉ DŘEVAŘSKÉ ZÁVODY, a.s. Na pískách 420, Soběslav 39213 DP
JIHOMORAVSKÉ DŘEVAŘSKÉ ZÁVODY, a.s. GŘ Drážní 7, Brno 62700 DP
JITONA, a.s., závod Klatovy Jateční 838, Klatovy 33941 NP
JITONA, a.s., závod 01Soběslav Soběslav 39214 NP
KART, s.r.o., závod Verneřice 40725 SP
KASALOVA PILA, s.r.o. Jarošovská 600/II, Jindřichův Hradec 37702 DP
KOH-I-NOOR HARDTMUTH B. Němcové 749, Městec Králové 28903 SP
KOH-I-NOOR HARDTMUTH, a.s. F.A.Gerstnera 3, České Budějovice 37130 SP
KOVONA a.s. Švermova 782, Lysá nad Labem 28922 NP
KOVONAX, s.r.o. Sušilova 31, Bystřice pod Hostýnem 76861 NP
KOVONAX, s.r.o. Lichnov u Bruntálu 79315 NP
KRONOSPAN, s.r.o. Na hranici 6, Jihlava 58704 DP
LINETA, a.s. Srní u České Lípy, Provodín 47167 DP
LINETA, a.s. Černousy, Habartice 46373 DP
M&amp: M Paskov Zahradní 762, Paskov 73921 DP
MEDIT-CZ, s.r.o. Chuchelská 264, Semily 51301 NP
METRIE, s.r.o. Moravičanská 20, Loštice 78983 SP
MKR PLUS, s.r.o. Sokolská 11, Zábřeh na Moravě 78901 NP
MORAVSKOSLEZSKÉ DŘEVAŘ. ZÁVODY, a.s. U pily 20, Uničov 78391 DP
PETROF, s.r.o. Brněnská 207, Hradec Králové 50006 SP
PETROF, s.r.o. 9. května 718, Jiříkov 40753 SP
PIANA a.s. Mostecká 24, Týniště nad Orlicí 51721 SP
PLOMA DŘEVOVÝROBA a.s., výrobní závod Pod Světlovem 283, Bojkovice 68771 DP
PLOMA HODONÍN, a.s. Velkomoravská 79, Hodonín 69531 DP

 

ZÁKLADNÍ ORGANIZACE ADRESA PSČ ZN
PONAS, s.r.o. Starohradská 47, Polička 57211 SP
PRAGUE POLYEDR, a.s. Borohrádek B. Nemcové 170, Clumec nad 51724 DP
RESONANČNÍ PILA, a.s. Cidlinou 50351 DP
SAPELI, s.r.o. Podhora 185, Polná 58813 DP
SEOBWOOD CZ, s.r.o. Bochořská 175, Vlkoš 75119 DP
SOLO Nádražní 166, Sušice 34253 DP
SPOJENÉ KARTÁČOVNY, a.s. Libkovodská 1426, Pelhřimov 39301 SP
SPORT HORAŽĎOVICE, s.r.o. Strakonická 947, Horaž'dovice U Pohlednice 1347, Nové Město na 34119 SP
SPORTEN, a.s. M. 59231 SP
STORA ENSO TIMBER, s.r.o. Nádražní 65, Ždírec nad Doubravou 58263 DP
STORA ENSO TIMBER PLANÁ, s.r.o. Tachovská 486, Planá u Marán.lázní 34815 DP
STRUNAL, s.r.o. Bezručova 730, Luby u Chebu 35137 SP
SUBLIMA INVEST Borská 332, Březnice 26272 DP
TERCO CB, a.s. Třebíčská 319, Telč Přerovská 224, Bystřice pod 58856 NP
TON, a.s. Hostýnem 76861 NP
TON, a.s. Tovární 725, Holešov Markova 929, Frenštát pod 76901 NP
TON, závod 04 Radhoštěm 74401 NP
TUSCULUM - UP, a.s., závod Žďárského 184, Třebíč Průmyslová zóna Sádlov 1360, 67401 NP
UNIVERSAL Blatná 38801 NP
VARHANY Revoluční 56/58, Krnov 79401 SP
VVÚD Praha Na Florenci 7-9, Praha 1 11171 SP
ZDP-DELTA, s.r.o. T.G.Masaryka 788, Tachov 34701 DP

Příloha KSVS 2006 č. 3

VZOR
Kontrola plněnízávazků

z Kolektivních smluv vyššího stupně pro odvětví dřevařského, nábytkářského, spotřebního průmyslu a lesního hospodářství platné v r. 2005 a 2006.

S odvoláním na „Závěrečná ustanovení“ odst. 6 kolektivní smlouvy vyššího stupně pro výše uvedená odvětví pro potřebu dalšího kolektivního vyjednávání na odvětvové úrovni i jako podklad pro námi prováděnou kontrolu KSVS zasíláme tento formulář.

Žádáme Vás o vyplnění všech údajů, které jsou součástí zveřejňované účetní závěrky (dle § 21a, odst. 1, Zákona o účetnictví č. 563/1991 Sb. v úplném znění) - „výkazu zisku a ztrát“ - účetních jednotek zapsaných v obchodním rejstříku.

Podnik - Název :
Adresa:

Údaje vyplňte souhrnně za podnik.
Vyplněný tiskopis za období :

  • 1. až 12. měsíc 2005 odešlete v termínu do 31. března 2006
  • 1. až 6. měsíc 2006 odešlete v termínu do 31. srpna 2006
  • 1. až 12. měsíc 2006 odešlete v termínu do 31. března 2007

na adresu: Svaz zaměstnavatelů dřevozpracujícího průmyslu, Na Florenci 7-9,111 71 Praha 1

  Ukazatel   1. - 12. 2005 1. - 6. 2006 1. - 12. 2006
A B C D E F
1 Osobní náklady ( Výkaz zisku a ztrát ř. 12 ) tis. Kč      
2 Mzdové náklady bez ostatních osobních nákladů a odstupného (údaj vychází z ř. 13 Výkazu zisku a ztrát po odpočtu OON a odstupného) tis. Kč      
3 Přepočtený stav zaměstnanců osob      
4 Přidaná hodnota ( Výkaz zisku a ztrát ř. 11 ) tis. Kč      
5 Výkony (Výkaz zisku a ztrát ř. 4) tis. Kč      

V případě neplnění nárůstu mzdy ( bod 10 Hlavy II. KSVS 2005, 2006 ) prosíme o krátké zdůvodnění.

Dne :                                                            Vypracoval :

Drevo_2006 -

Datum zahájení: → Nespecifikované
Datum ukončení: → Nespecifikované
Název odvětví: → Zemědělství, lesnictví, rybářství
Věřejný/soukromý sektor: → V soukromém sektoru
Uzavřeny (kým):
Název asociace: → 
Název odborových svazů: → 

ŠKOLENÍ

Školící programy: → Ne
Učňovské programy: → Ne
Zaměstnavatel přispívá do fondu školení zaměstnanců: → Ne

Organizace práce a rodiny

Zabezpečení zaměstnání po mateřské dovolené: → 
Zákaz diskriminace v souvislosti s mateřstvím: → 
Zákaz uložit povinnost těhotné nebo kojící zaměstnankyni vykonávat nebezpečnou nebo zdraví neprospěšnou práci: → 
Posouzení rizik ohrožující bezpečnost a zdraví na pracovišti pro těhotné nebo kojící ženy: → 
Dostupnost alternativ k nebezpečné nebo zdraví škodlivé práci pro těhotné nebo kojící ženy: → 
Pracovní volno z důvodu předporodních lekařských prohlídek: → 
Zákaz prověřování těhotenství před podepsaním pracovní smlouvy: → 
Zákaz prověřování těhotenství před povyšením: → 
Vybavení pro kojící matky: → Ne
Zaměstnavatelem poskytnuté zařízení pro péči o děti: → Ne
Zaměstnavatelem dotované zařízení pro péči o děti: → Ne
Pěněžní dotace na vzdělávání dětí: → Ne
Délka volna ve dnech v případě smrti příbuzného: → 3 dny

PRACOVNÍ HODINY, PLÁNY A DOVOLENÉ

Pracovní hodiny za týden: → 37.5
Maximum přesčasů: → 
Maximální počet nedělí/státních svátků, během kterých může zaměstnanec pracovat: → 
Placené volno pro aktivity odborů: →  dny
Ustanovení o flexibilní pracovní smlouvě: → Ne

MZDY

Mzdy definované na základě mzdových tabulek: → Yes, in one table
Úpravy kvůli rostoucím životním nákladům: → 

Narůst mzdy:

Prémie za večerní nebo noční práci:

Prémie za večerní nebo noční práci: → CZK  měsičně
Prémie pouze za noční práci: → Ano

Prémie za těžkou práci:

Prémie za těžkou práci: → CZK 6.0 měsičně

Prémie za práci v neděli:

Prémie za práci v neděli: → CZK 7.0 za práci v neděli

Stravenky:

Stravenky poskytnuté: → Ano
Příplatek poskytnutý na jídlo: → Ano
→ 30.0 za jídlo
Právní pomoc zdarma: → Ne
Loading...