K O L E K T I V N Í S M L O U V A
pro rok 2021 - 2022
uzavřená mezi:
Domovy pro osoby se zdravotním postižením
Oleška - Kamenice, příspěvková organizace
Stará Oleška 131,40502 Děčín 2
IČ: 47274522
zastoupené
ředitelkou Mgr. Dagmar Vaňkovou
a
Místní organizací Odborového svazu zdravotnictví a sociální péče Děčín
Kamenická 755/195
40502 Děčín 2
zastoupenou
Předsedkyní MOO Danou Slavíkovou
uzavírají tuto kolektivní smlouvu:
2
Kolektivní smlouva se skládá z následujících článků:
I. Úvodní ustanovení
II. Pracovně právní podmínky a nároky
III. Odměňování za práci
IV. Bezpečnost a ochrana zdraví při práci
V. Sociální podmínky zaměstnanců
VI. Vztahy mezi zaměstnavatelem a odborovou organizací
VII. Závěrečná ustanovení
3
Článek I.
Úvodní ustanovení
Kolektivní smlouva upravuje pracovní podmínky a podmínky zaměstnávání zaměstnanců u zaměstna-
vatele, jejich nároky vyplývající z pracovního poměru, vztahy mezi zaměstnavatelem a zaměstnanci a
mezi zaměstnavatelem a odborovou organizací.
Smluvní strany se zavazují vzájemně respektovat svá postavení a pravomoci vyplývající z platných
právních předpisů této smlouvy a nevytvářet si vzájemné překážky při realizaci smluvních vztahů, za-
bránit jakýmkoliv omezením a diskriminaci zaměstnanců odborově organizovaných a neorgani-
zovaných v souladu s Listinou základních práv a svobod jako součástí ústavního pořádku České re-
publiky. Výkon práv a povinností vyplývajících z pracovně právních vztahů musí být v souladu s do-
brými mravy, nesmí zneužívat těchto práv ke škodě účastníka této smlouvy nebo spoluzaměstnanců.
Zaměstnavatel se zavazuje prosazovat zásadu rovného postavení mužů a žen a to zejména v otázkách
odměňování, pracovních podmínek, přijímání zaměstnanců do pracovně právního vztahu, při jejich
odborné přípravě a příležitosti dosáhnout funkčního nebo jiného postavení v zaměstnání.
Článek II.
Pracovně právní podmínky a nároky
1. Pracovní doba
zaměstnanci v jednosměnném pracovním režimu 40 hodin týdně
zaměstnanci v nepřetržitém pracovním režimu 37,5 hodin týdně
Smluvní strany se ve smyslu §78 ZP dohodly, že s ohledem na povahu práce a podmínky provozu
rozvrhne zaměstnavatel na pracovištích pracovní dobu nerovnoměrně a to na vyrovnávací období 52
týdnů po sobě jdoucích.
Pracovní dobu rozvrhuje zaměstnavatel a určí začátek a konec směn.
Pružné rozvržení pracovní doby zahrnuje časové úseky základní a volitelné pracovní doby, jejichž
začátek a konec určuje zaměstnavatel.
Zaměstnavatel je povinen v souladu s § 84 vypracovat písemný rozvrh týdenní pracovní doby a sez-
námit s ním nebo s jeho změnou zaměstnance nejpozději 2 týdny před začátkem období, na něž je
pracovní doba rozvržena. Tento rozpis je pro obě strany závazný. Výměna směny pouze se souhlasem
zaměstnavatele, nadřízeného pracovníka.
Zaměstnancům, kteří nemohou přerušit výkon práce, čerpají přiměřenou dobu na jídlo a oddech podle
§88 ZP. Tato doba se započítává do pracovní doby.
Rozvržení pracovní doby pro obě střediska včetně čerpání přestávek je součástí KS jako příloha č. 1.
A) – DOZP Stará Oleška + Chráněné bydlení a příloha č. 1 B) DOZP Česká Kamenice.
Zaměstnanec je povinen být na začátku směny na svém pracovišti a odcházet z něho až po skončení
směny.
Doba převlékání a přípravy k výkonu práce se do pracovní doby přímo ze zákona nezapočítává
(§81 ZP). Do pracovní doby se všem zaměstnancům započítá doba k osobní očistě pouze v nutných
případech v době nezbytně nutné (př. znečištění klientem).
4
2. Evidence pracovní doby
Zaměstnavatel vede evidenci odpracované doby v souladu s §96 odst. 1 ZP, a to v elektronické podobě
na digitálním docházkovém systému CYGNUS. Zaměstnanec si na vlastní žádost může nahlédnout do
svého účtu resp. této své evidence a pořídit si z ní opis (§96 odst.2 ZP). Dále podrobně upravuje
pracovní řád.
3. Práce přesčas §127 ZP
příkaz nebo pokyn zaměstnavatele.
Nařízená práce přesčas zaměstnavatelem nesmí u zaměstnance činit více než 8 hodin v jednotlivých
týdnech a 150 hodin v kalendářním roce tj. v období 52 týdnů po sobě jdoucích. Do počtu hodin
nejvýše přípustné práce přesčas ve vyrovnávacím období se nezahrnuje práce přesčas, za kterou bylo
zaměstnanci poskytnuto náhradní volno. Po vyčerpání tohoto limitu může zaměstnavatel požadovat
práci přesčas pouze na základě dohody se zaměstnancem.
Neposkytne-li zaměstnavatel zaměstnanci náhradní volno v době 3 po sobě jdoucích kalendářních
měsíců po výkonu práce přesčas nebo jinak dohodnuté době přísluší zaměstnanci plat za práci přesčas.
Zákoník práce stanoví výčet složek platu, kterými je plat za práci přesčas tvořen. Přesčas bude
zaplacen v následujícím výplatním termínu. (řídí se §127 odst. 1, 2 ZP)
4. Pracovní pohotovost § 78 ZP odst.1, pís.h)
Pracovní pohotovost na jiném místě odlišném od pracoviště zaměstnavatele může zaměstnavatel poža-
dovat jen po vzájemné dohodě se zaměstnancem
Základní výměra dovolené činí dle §213 odst. 2 ZP celkem 5 týdnů v kalendářním roce. Termín čer-
pání dovolené určuje zaměstnavatel dle ustanovení zákoníku práce. Čerpání dovolené se řídí ZP § 216
- § 219. Dále upřesněno v pracovním řádu organizace
6. Dodatková dovolená
Zaměstnanci, který pracuje u téhož zaměstnavatele po celý kalendářní rok a koná práce zvlášť obtížné,
přísluší dodatková dovolená v délce 1 týdne dle § 215 ZP. Pracuje-li zaměstnanec v uvedených pod-
mínkách jen část kalendářního roku, přísluší mu za každých 21 takto odpracovaných dnů jedna dva-
náctina dodatkové dovolené. Týká se SZP, PSS přímá péče a nepedagogická činnost, vedoucí zdrav.
úseku a vedoucí PSS.
7. Rozvrh čerpání dovolené
Smluvní strany se dohodly, že zaměstnavatel předloží odborové organizaci rozvrh čerpání dovolených
zaměstnanců ve lhůtě do 30. dubna. Odborová organizace rozvrh projedná bez zbytečného odkladu.
Organizace se řídí ZP §216, §217, § 218.
5
8. Překážky v práci na straně zaměstnavatele
Pokud na konci vyrovnávacího období dojde k mínusovému rozdílu mezi počtem hodin, který zaměst-
nanci zaměstnavatel rozvrhl do tohoto období a použitelným fondem pracovní doby zaměstnance,pak
tento rozdíl je překážka na straně zaměstnavatele a v souladu s §208 ZP zaměstnanci náleží plat ve
výši 100% průměrného výdělku,tento rozdíl nenapracovává.
9. Pracovní poměr
Pracovní poměr bude sjednáván v souladu se zákoníkem práce.
Zaměstnavatel se řídí zákoníkem práce § 67
Zaměstnanci, který ukončil pracovní poměr okamžitým zrušením podle §56 ZP, nepřísluší při
skončení pracovního poměru odstupné.
Článek III.
Odměňování za práci
právními předpisy (nařízení vlády č. 332/2018 Sb. a jeho přílohy č. 1 – 6). Podmínky pro poskytování
platu jsou stejné pro muže i ženy. Za stejnou práci stejné hodnoty přísluší stejný plat.
Odměňování zaměstnanců bude uplatňováno za stejných podmínek a pravidel jako v předcházejících
letech (platové třídy, platové stupně, platové postupy, započitatelná praxe).
1. Platová třída, platový stupeň
Zaměstnavatel zařadí zaměstnance dle platného katalogu prací.
2. Příplatky k platu
V souladu se zákoníkem práce náleží zaměstnancům níže uvedené příplatky k platu:
Ustanovení Druh příplatku Výše příplatku
25 % průměrného hodinového výdělku
50 % průměrného hodinového výdělku ve dnech
nepřetržitého odpočinku v týdnu
průměrný hodinový výdělek při práci
ve svátek
§ 130 ZP za rozdělenou směnu 30 % průměrného hodinového výdělku
§ 135 ZP za práci ve svátek Ve výši průměrného hodinového výdělku za hod.
práce – 100%
6
3. Příplatek za vedení
V závislosti na stupni řízení a náročnosti řídící práce náleží vedoucímu zaměstnanci příplatek za
vedení dle §124 ZP
Stupeň řízení Funkce Výše příplatku
1. stupeň Vedoucí zdravotního úseku
Vedoucí úseku PSS
Vedoucí provozního úseku
13 %
15 %
15 %
2. stupeň Rozpočtář, ekonom
Sociální pracovník/ce
18 %
15 %
3. stupeň Zástupce ředitele (v době nepřítono-
sti)+ved.zdravotního úseku
Vedoucí DOZP Česká Kamenice
20 %
22 %
4. Zvláštní příplatky: Dle NV č.263/2018
➢ II.skupina Za práce konané v různých směnách v nepřetržitém provozním režimu ve výši
750,- Kč měsíčně (platí pro SZP, PSS).
➢ IV.skupina Za soustavné poskytování přímé zdravotním, nebo obslužné péče osobám
v zařízeních sociálních služeb, osobám tělesně nebo mentálně postiženým ve výši 1880,-- Kč
měsíčně (platí pro SZPa PSS).
5. Osobní příplatek
Zaměstnanci, který dlouhodobě dosahuje velmi dobrých pracovních výsledků nebo plní větší rozsah
pracovních úkolů než ostatní zaměstnanci, může zaměstnavatel poskytovat osobní příplatek. O výši
osobního příplatku, jeho zvýšení, snížení či odejmutí rozhoduje zaměstnavatel (ředitelka), a to na zá-
kladě písemného návrhu přímého nadřízeného. Individuální návrhy na změnu osobního příplatku mo-
hou přímí nadřízení předkládat ředitelce ke schválení i v průběhu roku. Hodnocení všech zaměst-
nanců se provádí 1 x za rok. S tímto hodnocením je zaměstnanec seznámen. Při rozhodování o výši
osobního příplatku se zaměstnavatel řídí ZP § 131. Se změnou os. příplatku musí být zaměstnanec sez-
námen v časovém předstihu účinnosti. Úpravy nemohou být prováděny zpětně.
6. Odměny
Za úspěšné splnění mimořádného nebo zvlášť významného pracovního úkolu může zaměstnavatel
poskytnout zaměstnanci mimořádnou odměnu.
Zaměstnavatel může rovněž poskytnout zaměstnanci mimořádnou odměnu ze svého rozpočtu, při dov-
ršení 50. let věku, a to až do výše 5 000,- Kč, dále při prvním skončení pracovního poměru po
přiznání invalidního důchodu pro invaliditu třetího stupně nebo po nabytí nároku na starobní
důchod , a to do výše 5 000,-- Kč. (ZP § 224 odst. 2)
7. Odměna za pracovní pohotovost
Za výkon práce v době pracovní pohotovosti přísluší zaměstnanci plat. Výkon práce v době pracovní
pohotovosti nad stanovenou týdenní pracovní dobu je prací přesčas. Zaměstnanci náleží příplatek §
140 ZP.
7
8. Splatnost a výplata platu
Plat je splatný po vykonání práce a to ve výplatní den, který se sjednává na 12. kalendářní den
v následujícím měsíci po výkonu práce. Připadne-li výplatní den na sobotu, neděli nebo svátek je plat
splatný předchozí pracovní den.
Plat je vyplácen po předchozí domluvě se zaměstnancem na účet zaměstnance nebo je vyplacen
v hotovosti na pracovišti v den výplaty.
Zaměstnavatel použije všech dostupných prostředků k ochraně výplatních a osobních údajů zaměst-
nance.
9. Společná ustanovení k odměňování za práci
Zaměstnanec obdrží platový výměr v termínu dle platného zákoníku práce. Při změně výše některé
složky platu uvedené v platovém výměru zaměstnavatel zaměstnanci tuto skutečnost písemně oznámí
včetně zdůvodnění a to nejpozději v den, kdy změna nabývá účinnosti.
Článek IV.
Bezpečnost a ochrana zdraví při práci
Obecná ustanovení
Zaměstnavatel je povinen zajistit a trvale vytvářet podmínky pro bezpečnou a zdraví neohrožující
práci v souladu s právními a ostatními předpisy chránícími před riziky možného ohrožení zdraví a ži-
vota zaměstnanců. /zákon č.262/2006Sb. zákon č.309/2006Sb./ Tuto povinnost stanoví a konkretizuje
v interních předpisech/směrnice, nařízení, technologické postupy, pracovní činnosti/.
Zaměstnavatel při vyšetřování pracovních úrazů a nemocí z povolání postupuje podle zákoníku práce
a nařízení vlády č. 201/2010Sb., kterým se stanoví způsob evidence, hlášení a zasílání záznamu o pra-
covním úrazu v platném znění.
Odborová organizace nebo zástupce pro oblast BOZP anebo zaměstnanci jsou povinni spolupracovat
se zaměstnavatelem a s odborně způsobilými fyzickými osobami k prevenci rizik podle zákona o zajiš-
tění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci tak, aby zaměstnavatel mohl zajistit bez-
pečné a zdraví neohrožující pracovní podmínky a plnit veškeré povinnosti stanovené zvláštními práv-
ními předpisy a opatřeními orgánů, kterým přísluší výkon kontroly podle zvláštních právních předpisů.
(§108 č. 4 ZP).
Zaměstnavatel je povinen odborové organizaci a zástupci pro oblast bezpečnosti práce a ochrany
zdraví při práci zajistit školení umožňující jim řádný výkon jejich funkce a zpřístupnit jim právní a
ostatní předpisy k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a doklady o
vyhledávání a vyhodnocení rizik, opatřeních k odstranění rizik a k omezení jejich působení na zaměst-
nance a k vhodné organizaci bezpečnosti a ochrany zdraví zaměstnanců při práci
evidenci a hlášení pracovních úrazů a uznaných nemocí z povolání
výkonu kontroly a opatřeních orgánů, kterým přísluší výkon kontroly nad bezpečností a ochranou
zdraví při práci podle zvláštních právních předpisů (§108 č. 6 ZP)
Zaměstnavatel spolu s odborovou organizací vytvoří seznam pracovních míst vybavovaných osobními
ochrannými prostředky a seznam těchto prostředků. Pravidla pro přidělování a používání těchto pro-
středků budou před jejich vydáním projednána s odborovou organizací.
Informování a projednávání na úseku BOZP
8
1. Vnitřní předpisy BOZP
Zaměstnavatel projedná se zástupcem BOZP odborové organizace návrhy nových vnitřních předpisů,
které se vztahují k oblasti BOZP a případné opodstatněné připomínky odborů zapracuje do interních
předpisů (osnova školení, OOPP, kategorizace, úrazy a opatření).
2. Vyhledávání a hodnocení rizik
Zaměstnavatel je povinen informovat odborovou organizaci o výsledcích vyhledávání a hodnocení ri-
zik a projedná s ní všechny připomínky, které budou vzneseny včetně opatření, která mají za cíl rizi-
kům předcházet, omezovat je nebo je vyloučit u zdroje původu.
3. Kategorizace prací
Zaměstnavatel projedná s výborem odborové organizace před podáním návrhu nebo odesláním ozná-
mení dle §37 zákona č.258/2000 Sb. O ochraně veřejného zdraví ve znění pozdějších předpisů, zařa-
zení prací do kategorie 2 a vyšší
.4. Pracovní úrazy a nemoci z povolání /ZP §105/
O vzniku pracovního úrazu, jehož následkem vznikla pracovní neschopnost delší než tři kalendářní
dny nebo v jehož důsledku došlo k úmrtí zaměstnance, informuje zaměstnavatel bezodkladně odboro-
vou organizaci a umožní účast jejího zástupce při vyšetřování příčin a okolností úrazu.
Při vyšetřování pracovních úrazů a nemocí z povolání postupuje zaměstnavatel podle ZP /a nařízení
vlády č. 201/2010 Sb. Pokud zaměstnavatel hodlá v souvislosti s odškodněním pracovního úrazu
uplatnit námitku úplného nebo částečného zproštění odpovědnosti ve smyslu §367 ZP, projedná tuto
skutečnost s odborovou organizací.
5. Pracovně lékařské služby /Zákon 373/2011/
Zaměstnavatel má uzavřenou písemnou smlouvu s lékařem, který bude poskytovat pracovně-lékařskou
službu dle zákona 373/2011 a vyhlášky č.79/2013v platném znění na vlastní náklady zaměstnavatele.
Zaměstnavatel zajistí zaměstnancům pracovně preventivní lékařské prohlídky dle harmonogramu
v rámci pracovní doby a na náklady zaměstnavatele. Zaměstnavatel bude proplácet vstupní prohlídky
pouze zaměstnancům, se kterými bude uzavřen pracovní poměr.
6. Poskytování OOPP
Pro provádění seznamu k přidělování osobních ochranných pracovních prostředků vypracuje zaměst-
navatel směrnici, jako vnitřní předpis. Návrh směrnice a seznam osobních ochranných pracovních po-
můcek zaměstnavatel předloží k projednání odborové organizaci, které předloží i případné pozdější
návrhy na provedení změn v seznamu nebo směrnici.
Zvláštní ustanovení k BOZP
1. Prověrka stavu BOZP/§108, odst.5/
Zaměstnavatel je povinen organizovat 1x v roce prověrku BOZP při práci a aktuálnost vnitřních před-
pisů, kterými je zajišťována BOZP pro zaměstnance a osoby, které se s jeho vědomím zdržují na jeho
pracovištích a zařízeních v dohodě s odborovou organizací. Účastníky prověrky jmenuje zaměstnava-
tel a odborová organizace.
2. Kontrolní činnost
Odborová organizace bude dle ZP § 322 vykonávat kontrolu nad stavem a kulturou BOZP zaměst-
nanců a pracovišť zaměstnavatele v průběhu roku. O výsledcích kontroly bude písemně neprodleně
informovat zaměstnavatele.
9
Zaměstnavatel projedná s odborovou organizací způsob provádění kontrol k dodržování povinností
zaměstnanců v oblasti BOZP, včetně povinnosti dodržování zákazu kouření (platí i pro elektronické
cigarety), pití alkoholu a užívání návykových látek. Při zjištění nedostatku informuje odborovou orga-
nizaci.
Článek V.
Sociální podmínky zaměstnanců
Vypracováno v Pracovním řádu a dále se řídí §227 - §235 ZP.
Zákonem o sociálních službách 108/2006 Sb. v platném znění.
Zaměstnavatel umožní zaměstnancům v pracovním poměru ve všech směnách stravování ve vlastním
zařízení za sníženou úhradu. Kalkulace je přílohou č. 2. Zaměstnancům bude poskytován příspěvek
z FKSP na jedno hlavní jídlo denně, jestliže vykonávají práci pro organizaci alespoň 3 hodiny v da-
ném kalendářním dnu (Vyhl. č.430/2001 Sb. ve znění vyhlášek č. 99/2006 Sb. a č. 354//2007 Sb.)
Při výkonu práce delším než 11 hodin v úhrnu s přestávkou v práci, bude zaměstnavatel poskytovat za
stejných podmínek příspěvek na další hlavní jídlo.
Zaměstnavatel nemůže zaměstnanci nařídit stravovací povinnost.
Zaměstnanci si dle rozpisu směn, sami zajistí objednání stravovy (pokud se budou chtít u zaměstna-
vatele stravovat). V případě, že je v nabídce jídelníčku domova uvedena možnost výběru ze dvou jídel,
může zaměstnanec této možnosti volby využít.
Pokud si zaměstnanec neodhlásí na daný den stravu, z důvodu nemoci, dovolené, školení apod. zaplatí
plnou úhradu tj. cena potravin, režie a výše příspěvku z FKSP.
Zaměstnanci dostávají příspěvek při stravování v cizím stravovacím zařízení, kde se stravují formou
stravenek, a to na odloučeném pracovišti Chráněné bydlení, Kladenská 247/41 a Žerotínova 355/44.
Děčín,
Příspěvek z FKSP činí na oběd 10,- a na večeři 8,-
Zaměstnanec na denní službě má nárok na příspěvek jak na oběd, tak na večeři. Při přerušené směně
na oběd, ranní směně na oběd, odpolední směně na večeři.
Stravenky budou předány zaměstnancům proti podpisu ekonomkou domova, a to dle počtu a druhu
naplánovaných směn v celkové ceně stravného (oběd 50,-, večeře 38,-). Vyúčtování stravného bude
provedeno ve výplatě za uplynulý měsíc podle skutečně odpracovaných směn. Zaměstnanci bude do-
loženo vyúčtování stravného společně s výplatní páskou.
3. Ostatní zaměstnanecké výhody
Zaměstnancům v pracovním poměru zaměstnavatel zajistí praní, žehlení pracovních oděvů.
4. Tvorba a čerpání FKSP
Základní příděl, kterým je tvořen fond činí 2% z ročního objemu nákladů na mzdy.
Příspěvková organizace resp. zaměstnavatel sestavuje rozpočet fondu a stanoví způsob jeho čerpání
(Vyhl. Č. 114/2002 Sb. § 3). Pro spolurozhodování odborové organizace platí zvláštní předpis ZP §
19.
Evidenci čerpání FKSP vede zaměstnavatel.
10
5. Příspěvky z FKSP
Stravování – uvedeno v příloze č. 2.
6.Rekreace
Zaměstnavatel poskytuje jednorázový příspěvek do výše 7000,- Kč na LDT,rekreace,masáže,lázeňské
a wellness pobyty.
Výše tohoto příspěvku se odvíjí od rozpočtu FKSP vždy v daném roce. Příspěvek lze čerpat po schvál-
ení rozpočtu zaměstnavatelem a odborovou organizací.
7. Sociální výpomoc
Zaměstnanci může být poskytnuta v mimořádně závažném případě a při řešení tíživé sociální situace,
za kterou je považována živelná pohroma (povodeň, požár…), z FKSP nevratná sociální výpomoc ve
výši max. 5 000,- Kč.
8. Poskytování darů z FKSP
Evidenci zaměstnanců pro poskytování darů u příležitosti životního výročí vede zaměstnavatel.
Finanční dar musí být uplatněn a vyplacen v roce, ve kterém nárok vznikl. Zpětné vyplacení fi-
nančního daru není možné. Každá žádost o poskytnutí darů z FKSP bude projednána a schválena zá-
stupcem zaměstnanců – členem výboru MO OSZSP ČR soc. péče Děčín a ředitelkou organizace
Zásady pro poskytování darů z FKSP jsou součástí KS jako příloha č. 3.
Článek VI.
Vztahy mezi zaměstnavatelem a odborovou organizací
Vytvoření podmínek pro činnost odborové organizace
Smluvní strany se dohodly, že zaměstnavatel poskytne pro řádný výkon činnosti odborové organizaci
hmotné zabezpečení v následujícím rozsahu: prostory pro zasedání výboru, včetně zařízení.
Zaměstnavatel odborové organizaci umožní umístění informační vývěsky na viditelném místě.
Jiné úkony v obecném zájmu
1. Poskytování pracovního volna pro jiný úkon v obecném zájmu zaměstnanci náleží k výkonu níže
uvedené činnosti pracovní volno a to:
K výkonu funkce člena orgánu odborové organizace s náhradou platu ve výši průměrného výdělku.
K výkonu jiné odborové činnosti, zejména k účasti na členských schůzích, konferencích nebo
sjezdech, a to s náhradou platu ve výši průměrného výdělku.
K účasti na školení pořádaném odborovou organizací v rozsahu 5 pracovních dnů v kalendářním roce,
nebrání-li tomu vážné provozní důvody, s náhradou platu ve výši průměrného výdělku.
Zákoník práce ukládá zaměstnavateli povinnost vytvořit na svůj náklad odborovým orgánům – zá-
stupcům zaměstnanců – podmínky pro řádný výkon jejich činnosti, pro výkon funkce v obecném zá-
jmu podle §203 odst. 2 písm. b), c).
11
2. K činnosti dárce při odběru krve
Přísluší pracovní volno s náhradou mzdy ve výši průměrného výdělku za dobu cesty k odběru, odběru,
cesty zpět a zotavení po odběru pokud tyto skutečnosti zasahují do pracovní doby v rámci 24 hodin od
nástupu cesty k odběru
3. Provádění srážek členských příspěvků zaměstnavatelem
Zaměstnavatel bude provádět srážky z platu u zaměstnanců, kteří jsou členy odborové organizace,
k úhradě jejich členských příspěvků v případě, že s touto srážkou zaměstnanci vysloví souhlas.
Přihlášky a odhlášky členů odborové organizace bude do mzdové účtárny podávat pouze člen výboru
MOO, který zastupuje zaměstnance ve vaší organizaci, a to vždy písemnou formou. Výše srážky činí 1
% z čisté mzdy. Vybrané prostředky poukáže zaměstnavatel na účet odborové organizace nejpozději
do 2 dnů po splatnosti platu.
Zaměstnanci personálního oddělení a mzdové účtárny jsou vázáni mlčenlivostí. Nesmí podávat infor-
mace o členské základně MO OSZSP ČR ostatním zaměstnancům. Porušení mlčenlivosti bude po-
suzováno jako porušení pracovní kázně dle ZP.
4. Společná ustanovení o rozvázání pracovního poměru
Jde-li o člena orgánu odborové organizace, který působí u zaměstnavatele, v době jeho funkčního ob-
dobí a v době 1 roku po jeho skončení, je k výpovědi nebo k okamžitému zrušení pracovního poměru
zaměstnavatel povinen požádat odborovou organizaci o předchozí souhlasné stanovisko §61, odst. 2 -
4 ZP.
5. Právo na informování a projednávání
Zaměstnavatel je povinen informovat odborovou organizaci o záležitosti uvedené v §99, 279, 280, 287
ZP a to zejména:
Zamýšlené organizační a strukturální změny
Změny v pracovních podmínkách zaměstnance
Změny organizace práce
Jakákoliv opatření týkající se většího počtu zaměstnanců
Pracovní doba a přestávky
V případě konání společného jednání zaměstnavatele a odborové organizace bude odborovou organi-
zací vyhotoven zápis. Účastníci jednání zápis podepíší.
Obě strany mají právo přizvat ke konzultaci nebo na jednání zástupce odborového svazu, jejímž je
členem, popř. nezávislého experta. Obě strany se zavazují nebránění přítomnosti uvedeným osobám a
umožní jim vstup a účast na jednání.
6. Informace a projednání ekonomické a finanční situace
Zaměstnavatel poskytne odborové organizaci výroční zprávu do 30. června následujícího roku po
skončení roku, která obsahuje ekonomické a finanční ukazatele.
Zaměstnavatel poskytne nezbytné informace o ekonomické a finanční situaci, které jsou potřebné pro
kolektivní vyjednávání o platu a následném uzavření kolektivní smlouvy. Informace budou poskytnuty
písemně nebo elektronicky předsedovi MOO.
7. Informace a projednávání
Zaměstnavatel informuje odborovou organizaci podle §279, §280, §287,
8. Další ujednání
Odborová organizace bude dbát na to, aby její členové při výkonu své funkce a bývalí členové a to i
od skončení výkonu funkce, zachovávali povinnost mlčenlivosti podle 276 odst. 3. ZP.
12
Strany si poskytnou při vzájemných jednáních součinnost. V případě potřeby bude zástupce druhé
strany pozván na společné jednání.
Zaměstnavateli budou písemně sdělena jména odborových funkcionářů, kteří jsou členy výboru od-
borové organizace. Zároveň bude odborová organizace bezodkladně informovat o všech změnách,
které nastanou ve vztahu k zaměstnavateli. Zaměstnavatel bude jednat s osobami pověřenými odbo-
rovou organizací, i když nejsou zaměstnanci zaměstnavatele.
Článek VII.
Závěrečná ustanovení
1. Změna nebo doplnění kolektivní smlouvy
O změně či doplnění kolektivní smlouvy bude jednáno na návrh kterékoliv smluvní strany při změně
právních předpisů, které se dotýkají závazků upravených v této KS, v rozsahu jakém budou příslušné
závazky dotčeny.
Pokud nové či novelizované právní předpisy umožní sjednat závazky, které v době uzavírání KS právní
řád neumožňoval, bude na návrh kterékoliv smluvní strany jednáno i o takovéto změně KS.
2. Seznámení zaměstnanců s kolektivní smlouvou
V souladu s §29 ZP seznámí zaměstnance s obsahem kolektivní smlouvy odborová organizace
nejpozději do 15 dnů od jejího uzavření. Zaměstnavatel zajistí rozmnožení KS a zajistí, aby byla
k nahlédnutí na všech útvarech zaměstnavatele.
3. Platnost a účinnost kolektivní smlouvy
Kolektivní smlouva nabývá účinnosti dnem 1. 5. 2021. KS se sjednává na dobu určitou a to do 31. 12.
2022. Smluvní strany se dohodly, že nebude-li uzavřena nová KS na další období do 31. 12. 2022,
zůstává tato KS v platnosti a je účinná do dne účinnosti nové KS. Maximálně však do 30. 4. 2023.
KS může vypovědět kterákoliv smluvní strana v souladu s §26 ZP.
Přílohy č. 1, 2, 3 jsou nedílnou součástí této smlouvy. Jsou platné do doby projednání nových pod-
mínek.
Ve Staré Olešce dne 25.3.2021
……………………………….. ……………………………………..
za zaměstnavatele ředitelka organizace za Odborovou organizaci předseda
13
Příloha ke KS č. 1
Domov pro osoby se zdravotním postižením
Oleška-Kamenice, p.o.
pracovní doba od 1.1.2014
Pracovní doba zdravotních sester a pracovníků v soc.službách v Domově pro osoby se zdravotním
postižením Stará Oleška. Nepřetržitý provoz 37,5 hod. týdně.
Nepřetržitý provoz:
Ranní směna 7.00 - 15,00 7,5 hod. 0,5 hod.přestávka
Odpolední směna 14.00 - 21,00 6,5 hod. 0,5 hod.přestávka
Denní směna:
Víkendy, svátky 8,00 - 20,00 11,5 hod. 0,5 hod. přestávka
Všední den 7,00 - 21,00 11,5 hod. (přestávky – viz.
pokyn řed. DOZP)
Vedoucí směny 6,50 - 21,00 11,5 hod. 0,5 hod.přestávka
nastupuje do směny o 10 min. dříve a má přestávku vyplývající z děl. směny, tak jak je uve-
deno v pokynu řed.DOZP.
Noční směna
Pondělí – čtvrtek 21.00 - 7,00 10 hod. bez přestávky
Z pátku na sobotu 21,00 - 8,00 11 hod. bez přestávky
Ze soboty na neděli 20,00 - 8,00 12 hod. bez přestávky
Z neděle na pondělí 20.00 - 7,00 11 hod. bez přestávky
Čerpání přestávek se řídí § 88 odst. 1 – zaměstnanci je po tuto dobu poskytnut přiměřený od-
dech rámci pracovní doby – bez přestávky
Jednosměnný provoz
Prac.soc.péče 6,30 - 15,00 8 hod. 0,5 hod.přestávka
Zaměstnanci v přímé péči u uživatelů : zdravot sestry, prac. soc. péče si budou vybírat zákonné přestávky
postupně během dne a podle vzájemné dohody a to tak, aby vždy měli zajištěnu péči o své uživatele. Nesmí
nastat okamžik, že by svěření uživatelé byli bez dohledu. O čerpání přestávek denně udělají záznam do
docházkového systému. Tato evidence je podkladem pro výpočet mzdy. Každý zaměstnanec je denně povi-
nen zaznamenat si nástup na pracoviště – zahájení práce, odchod z pracoviště – konec prac. doby, čerpání
přestávek. Pokud toto v evidenci nebude uvedeno, nebude mzdovou účetní tato směna hrazena. Čerpání
přestávek viz. pokyn ředitelky DOZP ze den 31.3.2010
Mgr. Dagmar Vaňková
ředitelka DOZP Oleška-Kamenice,p.o.
Potvrzuji podpisem, že jsem byl/a/ s rozpisem pracovní doby s platností od 1.4.2010 seznámen/a/
Jméno podpis datum
14
Domov pro osoby se zdravotním postižením Stará Oleška
Pracovní doba ředitelky,ekonomky – pružná pracovní doba
Po – pá pevná pracovní doba 7,00 – 13,00 vyrovnávací období se řídí ZP 0,5 hod. přestávka
Prac. doba účetní , vedoucí zdravotního úseku, sociální pracovnice
Po – pá 6,00 - 14,30 8 hod. 0,5 hod. přestávka
Administrativní pracovnice
Po-pá pevná pracovní doba 7,30 – 13,30 vyrovnávací období se řídí ZP 0,5 hod. přestávka
Od 1.8.2019 změna – ruší se na této pracovní pozici pružná pracovní doba a platí
Po-pá 6,00 - 14,30 8 hod. 0,5 hod. přestávka
Mzdová účetní – pružná pracovní doba, Administrativní pracovnice (do 31.7.2019)
Po-pá pevná pracovní doba 7,30 – 13,30 vyrovnávací období se řídí ZP 0,5 hod. přestávka
Pracovní doba vedoucí výchovy , provozář-personalista
Po – pá 7,00 - 15,30 8 hodin 0,5 hod. přestávka
Pracovní doba ved. provozně techn. úseku,
Po-pá 6,30 - 15,00 8 hodin 0,5 hod.přestávka
Pradleny,uklizečky
Po – pá 6,00 - 14,30 8 hod. 0,5 hod.přestávka
Pracovní doba kuchařek
Po – neděle
Ranní směna 6,00 - 14,30 8 hod. 0,5 hod.přestávka
Denní směna 7,00 - 19,00 11,5hod. 0,5 hod.přestávka
Denní směna 6,30 - 18,30 11,5 hod. 0,5hod.přestávka
Tato denní směna je využívána ve výjimečných případech v době čerpání dovolených, nemoc, apod.
pracovní doba řidičů a údržbářů
po-pá 6,00 - 14,30 8 hod. 0,5 hod.přestávka
po-pá 7,00 - 15,30 8hod. 0,5 hod.přestávka
Fond prac. doby 40 hodin týdně:
Přestávky v práci: je možné čerpat po 15 minutách
9,00 - 9,15 15 minut
10,00 - 10,15 15 minut
12,00 - 12,15 15 minut
14,00 - 14,30 po 15 minutách
15,30 - 16,00 po 15 minutách
17,00 - 17,15 15 minut
Nebo ½ hodiny v kuse:
12,00 - 12,30 30 minut
Zaměstnanci provedou záznam, kde si budou přesně evidovat nástup na pracoviště, odchod z
pracoviště, čerpání přestávek. Přestávky budou čerpány v takové délce, jak je u výše uvedeného
rozpisu určeno. Všichni jsou povinni denně tuto evidenci vést. Tato je podkladem pro výpočet
mzdy. Směna, která zde nebude evidována, nemůže být zaplacena. Tato pracovní doba byla pro-
jednána se zaměstnanci na poradě dne 30.3.2010. Všichni zaměstnanci vyjádřili souhlas.
Mgr. Dagmar Vaňková
ředitelka DOZP Oleška-Kamenice, p.o.
Potvrzuji svým podpisem, že jsem byl/a/ s rozpisem pracovní doby s platností od 1.4.2010 sezná-
men/a/.
Jméno podpis datum
15
Chráněné bydlení
Kladenská č.p. 247/41, Děčín 405 01
Žerotínova 355/44, Děčín 405 01
Nepřetržitý provoz:
Ranní směna: od 7,00 do 13,00 hod. 6,00 hod
Odpolední směna: od 13,00 do 19,00 hod. 6,00 hod.
Denní směna: od 7,00 do 19,00 hod. 12,00 hod.
Noční směna: od. 19,00 do 7,00 hod. 12,00 hod.
Dělená směna: od 7,00 – 10,00 hod. 3,00 hod.
od 14,00 – 19,00 hod. 5,00 hod.
od 10,00 hod. do 14,00 hod. dochází k přerušení směny. Za tuto dobu náleží
zaměstnanci příplatek za dělenou směnu v souladu se ZP § 130 (tj. 30% průměrného
hodinové výdělku za každou takto rozdělenou směnu.
Zaměstnancům je započítán plný počet odpracovaných hodin, neboť směnu slouží
v počtu jednoho pracovníka a z tohoto důvodu nemohou čerpat přestávku na od-
počinek. Pracovní doba dle ZP § 78 odst.1.
Mgr. Dagmar Vaňková
ředitelka DOZP Oleška-Kamenice, p.o.
Potvrzuji svým podpisem, že jsem byl/a/ s rozpisem pracovní doby
s platností od 1.4.2010 seznámen/a/.
Jméno podpis datum
16
Příloha č. 2
Kalkulace stravného pro zaměstnance
DOZP Oleška-Kamenice, p.o.
Oběd: Večeře:
Cena vydaných potravin: 27,- 20,-
Z toho:
Příspěvek FKSP 10,- 8,-
Cena pro zaměstnance: 17,- 12,-
Režie 23,- 18,-
Cena celkem: 50,- 38,-
Úhrady za stravu:
Zaměstnavatel hradí
režii ve výši 23,- 18,-
z FKSP je hrazen příspěvek 10,- 8,-
Zaměstnanec hradí 17,- 12,-
Vypracovala: Vaňková D.
Vyjádření odborové organizace:
17
Příloha č. 3
Zásady pro poskytování darů z FKSP – rok 2021-2022
1.Životní výročí
Dar se navrhuje při výročí 50,55, 60,65,70 let, při prvním odchodu do důchodu starobního nebo invalidního dů-
chodu III. stupně- rozhodující je den, kdy byl zaměstnanci přiznán důchod.
OD-
PRAC.ROKY
V ORG.
50 LET 55LET 60 LET 65 LET 70 LET ODCHOD
DO
DŮCHODU
DO 3 LET 600,- 700,- 1000,- 1200,- 1500,- 2500,-
DO 5 LET 1000,- 1500,- 2000,- 2500,- 2500,- 3000,-
DO 10 LET 2000,- 2500,- 3000,- 3500,- 3500,- 4000,-
NAD 10
LET
3000,- 4000,- 5000,- 5000,- 5000,- 5500,-
Při poskytování těchto darů se vychází z možností organizace. Dary jsou poskytovány po projednání se zástup-
cem odborů-člen ZV, po schválení ředitelkou organizace, a to vždy v daném roce.
O poskytnutí daru při prvém odchodu do důchodu si žádost podává zaměstnanec sám Dar není podmíněn
ukončením pracovního poměru.
Zásady pro poskytování jednorázového příspěvku na rekreaci, masáže, lázeňské a wellness pobyty, LDT
z FKSP – rok 2021-2022
Zaměstnanci mohou tento příspěvek čerpat pouze na jednu možnost
Zaměstnanec předkládá fakturu, pokud je částka vyšší, než 7000,- Kč, rozdíl doplatí do po-
kladny DOZP (nebo na BÚ FKSP), o doplatku do pokladny obdrží kopii příjmového dokladu.
jednorázový příspěvek bude poskytován ve výši 1/12 za každý odprac. měsíc z dané částky
zaměstnanci, který nastoupí během roku
Zaměstnanec, který ukončí během roku prac. poměr, vrací z dané částky 1/12 za každý ne-
oprac. Měsíc. Částka se vrátí do pokladny a zaměstnanec obdrží kopii příjmového dokladu.