Obchodní zástupci zastupují společnosti při prodeji různého zboží a služeb podnikům a jiným organizacím a podle potřeb poskytují konkrétní informace o produktu.
Vaše vzdělání:
Pokročilý
Zkontrolujte si svůj plat
- Platové rozpětí většiny pracovníků v Obchodní zástupci - z 37 737 Kč na 60 197 Kč za hodinu - 2025.
- Obchodní zástupci vydělává na začátku pracovního poměru obvykle 37 737 Kč až 58 872 Kč hrubého měsíčně.
- Po pěti letech práce je to mezi 40 323 Kč a 62 903 Kč měsíčně za 40hodinový pracovní týden.
PlatoMetr
- Manažer péče o velkoobchodní zákazníky, account manager for wholesale clients
- Obchodní zástupce
- Obchodní zástupce finančních produktů
- Obchodní zástupce v oblasti chemických výrobků
- Obchodní zástupce v oblasti elektrických vybavení a komponentů
- Obchodní zástupce v oblasti gumového a plastikového zboží
- Obchodní zástupce v oblasti jiných výrobků
- Obchodní zástupce v oblasti kovového a kameninového zboží
- Obchodní zástupce v oblasti montáží
- Obchodní zástupce v oblasti módy a koženého oblečení
- Obchodní zástupce v oblasti potravin, nápojů, tabákových produktů
- Obchodní zástupce v oblasti počítačového vybavení
- Obchodní zástupce v oblasti skla a skelný produktů
- Obchodní zástupce v oblasti stavebnictví
- Obchodní zástupce v oblasti stavebního vybavení nebo komponentů
- Obchodní zástupce v oblasti stavění budov
- Obchodní zástupce v oblasti strojů, spotřebičů a dopravních prostředků
- Obchodní zástupce v oblasti technických výrobků
- Obchodní zástupce v oblasti vzdělávacích materiálů
- Obchodní zástupce v oblasti zemědělských výrobků
- Prodejce automobilů
- Vedoucí poprodejního servisu
Pracovní úkoly
- Získávání objednávek a prodej zboží maloobchodním, velkoobchodním, průmyslovým a jiným organizacím
- Prodej zařízení, zásob a souvisejících služeb podnikům a jednotlivcům
- Získávání a aktualizace znalostí o podmínkách na trhu a o zboží a službách zákazníka a konkurence
- Poskytování informací potenciálním zákazníkům o parametrech a fungování prodávaných produktů nebo služeb a předvádění jejich použití nebo kvality
- Stanovování cen a úvěrových podmínek, evidence objednávek a zajišťování dodávek
- Podávání zpráv o reakcích a požadavcích zákazníků dodavatelům a výrobcům
- Udržování následných kontaktů s klienty s cílem zajistit spokojenost s nakoupenými produkty