Redaktoři, novináři a příbuzní pracovníci provádějí rešerše, zkoumají, interpretují a sdělují zprávy a informace o veřejných záležitostech v novinách, televizi, rozhlasu a dalších médiích.
Vaše vzdělání:
Vysoce kvalifikovaný
Zkontrolujte si svůj plat
- Platové rozpětí většiny pracovníků v Novináři - z 32 977 Kč na 60 685 Kč za hodinu - 2025.
- Novináři vydělává na začátku pracovního poměru obvykle 32 977 Kč až 44 641 Kč hrubého měsíčně.
- Po pěti letech práce je to mezi 37 298 Kč a 55 524 Kč měsíčně za 40hodinový pracovní týden.
PlatoMetr
- Fact checker, ověřovatel(ka) faktů a údajů
- Image editor, editor fotografií, obrazový editor
- Internetový novinář
- Mediální korespondent(ka), mediální zpravodaj(ka)
- News analyst, analytik(-čka) zpravodajství
- Novinář - kameraman
- Novinář(ka)
- Redaktor(ka) fotografií, obrazový/á redaktor(ka), editor(ka) fotografií, obrazový/á editor(ka)
- Reportér(ka)
- Reportér(ka) v médiích, tazatel(kaú v médiích
- Tiskový(-á) mluvčí
- Vedoucí zpravodajské redakce
Pracovní úkoly
- Shromažďování místních, celostátních a mezinárodních zpráv prostřednictvím rozhovorů, šetření a pozorování, návštěv veřejných akcí, vyhledávání záznamů, recenzí písemných prací, návštěv filmových a divadelních představení
- Shromažďování, informování a komentování zpráv a veřejných událostí v novinách a periodikách nebo ve vysílání rozhlasu, televize nebo internetových médií
- Přijímání, analyzování a ověřování přesnosti zpráv
- Vedení rozhovorů s politiky a jinými veřejnými osobami na tiskových konferencích a při jiných příležitostech, včetně individuálních rozhovorů pro rozhlas, televizi nebo internetová média
- Provádění rešerší a podávání zpráv o vývoji ve specializovaných oblastech, jako je lékařství, věda a technika
- Psaní redakčních článků a komentářů na aktuální témata a vyjadřování názorů v publikacích nebo ve vysílání
- Psaní kritik na literární, hudební a jiná umělecká díla pro noviny, rozhlas, televizi a jiná média na základě znalostí, úsudku a zkušeností
- Vybírání materiálů pro zveřejnění, kontrolu stylu, gramatiky, přesnosti a zákonnosti obsahu a zajišťování nezbytných korektur
- Jednání s produkčními pracovníky při závěrečné korektuře vydání těsně před tiskem
- Vybírání, shromažďování a příprava propagačních materiálů o obchodních a jiných organizacích pro vydání v tisku a vysílání v rozhlase, televizi a jiných médiích